اخبار

برای فرهنگ دینی و قرآنی بیشتر از گذشته برنامه ریزی و کار شود

برای فرهنگ دینی و قرآنی بیشتر از گذشته برنامه ریزی و کار شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی آشتیان به فرهنگ تربیتی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: برای فرهنگ دینی و قرآنی بیشتر از گذشته برنامه ریزی و کار شود.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام طاووسی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی آشتیان در این جلسه ضمن گرامیداشت روز دانشجو ،یاد و خاطره همه شهدا مخصوصا شهدای دانشجو را نیز گرامی داشت و گفت: آن شور و حال انقلابی که در دانشگاهها بوده و هست باید برای همیشه حفظ شود تاشاهد پیشرفتها و تحولات علمی بیشتری باشیم.

وی افزود: دانشگاهها به شکرانه خداوند در حال رشد هستند ولی میطلبد حواسمان به یک سری عوامل نفوذی باشد تا با کارهایشان خدای ناکرده نتوانندسدی جلوی این پیشرفتها بسازند و مانع پبشرفت علمی شوند.

طاووسی به فرهنگ تربیتی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: برای فرهنگ دینی و قرآنی بیشتر از گذشته برنامه ریزی و کار شود.


امام جمعه آشتیان به مسئله عفاف و حجاب پرداختند و گفتند : اساس ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می بایست ابتدا در خانواده صورت پذیردو سپس در مدرسه آن تقویت شوداگردر خانواده والدین نماد عفاف و حجاب باشند فرزندان نیز از این نماد الگو برداری می کنندو این فرهنگ در بچه ها نهادینه می شود و سپس در مدرسه نیر با الگو برداری از معلمین کاملتر می شوند لذا خانواده و مدرسه دو مکان مهم جهت ترویج این فرهنگ می باشند که می بایست این دو نهاد تقویت شوند .


وروانی فراهانی سرپرست فرمانداری آشتیان به جایگاه تزکیه و تعلیم مدارس پرداخت و گفت: علاوه برآموزش احکام دینی وقرآنی در مدارس که جزء دروس دانش آموزان می باشد می بایست بیشتر از گذشته فعالیتهای پرورشی در مدارس با استفاده از معلمین واساتید مجرب و صاحب ذوق انجام تا شاهد رشد معنویات در فرزندانمان باشیم.
برگزاری نمایشگاه عکس دوره ای با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری گفتمان دانش آموزی ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ درمدارس با حضور مسئولین از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۳