اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان:

مباحث فرهنگی با برنامه‌ها و سیاست‌ها محقق و اجرایی می‌شود

مباحث فرهنگی با برنامه‌ها و سیاست‌ها محقق و اجرایی می‌شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه مباحث فرهنگی با برنامه‌ها و سیاست‌ها محقق و اجرایی می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی موارد فرهنگ را باید به دقت مورد رصد قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام مرتضی مطیعی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری ضمن بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مباحث فرهنگی با ابلاغ و دستور پیش نخواهد رفت، ابراز داشت: این مهم می‌بایست طبق برنامه‌ها و سیاست‌ها محقق و اجرایی شود.

وی ضمن بیان اینکه گسست و شکاف ایجاد شده بین نسل جدید و نسل انقلاب، یکی از دلایل عدم رصد مباحث و مسائل مرتبط با جامعه توسط شورای فرهنگ عمومی است، افزود: این شورا باید همواره مباحث و موارد مرتبط با جامعه را در تمامی امور به خصوص در حوزه فرهنگ مورد رصد قرار دهد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه هدایت فرهنگ جامعه از اصول و وظایف خطیر شورای فرهنگ عمومی است، ابراز داشت: این شورا باید با یک اراده جدی و تشخیص درست، برنامه ریزی صحیح و عملیاتی در حوزه فرهنگ داشته باشد.

مطیعی با بیان اینکه اقدامات عملیاتی و کاربردی حوزه فرهنگ عمومی مورد تاکید دولت سیزدهم برای شورای فرهنگ عمومی استان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی شعار «ما نمی‌توانیم» را به شعار «ما می‌توانیم» تغییر داد که دولت سیزدهم نیز در پی تلاش برای زنده کردن دوباره این شعار است.
وی افزود: عمل صالح، پیشران عروج اندیشه‌های پاک و اقدامات خالصانه است که این مهم توسط شورای فرهنگ عمومی می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
دشمن از طریق شکاف در حوزه فرهنگ به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود است و باید در این حوزه با تولید محتوای فاخر هوشیارانه عمل کرد و در اقناع افکار عمومی گام برداشت.

وی ادامه داد: فرهنگ مقوله مهمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین است و باید این مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: رصد و پایش شکاف‌های جامعه از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری می‌کند و شورای فرهنگی باید جامعه را رصد و برای رفع آنها تلاش شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب افزود: فرهنگ ایرانی اسلامی باید در جهان نشر یابد و همه در تحقق این راهبرد مسوول هستند.

وی بیان کرد: عملیاتی کردن شعار «ما می‌توانیم» از افتخارات دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشور است که البته دولت برای تحقق این راهبرد هزینه کرده و می‌کند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: جلسه‌های فرهنگ عمومی مهم است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای فرهنگی در این شورا حضور پررنگ و فعال داشته‌باشند.

ارتقای سواد رسانه‌ای ضرورت مقابله با دشمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: به ازای هر ۲ هزار نفر در استان یک تشکل فعال وجود دارد که ظرفیتی ارزشمند است.

احمد ریواده بیان کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای لازمه جامعه امروز است و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: ارتقای سواد رسانه‌ای و توجه به حوزه فرهنگ نقشه شوم دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

 


۱۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |