اخبار

در جلسه شورای فرهنگ عمومی سمنان مطرح شد:جشنواره ملی رضوی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

در جلسه شورای فرهنگ عمومی سمنان مطرح شد:جشنواره ملی رضوی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه جشنواره ملی رضوی در ۱۵ استان برگزار می‌شود، گفت: دوره شانزدهم جشنواره شامل چهار بخش بین‌الملل و ۱۲ بخش ملی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مرتضی سعیدی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری ضمن بیان اینکه جشنواره ملی رضوی در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: این جشنواره در چهار بخش بین‌الملل و ۱۲ بخش ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سمنان میزبان بخش جشنواره ملی داستان رضوی خواهد بود، افزود: هر یک از این ۱۵ استان کشور میزبانی یک بخش از جشنواره هستند که جشنواره شعر فارسی، شعر عربی و شعر ترکی رضوی در استان‌های کرمان، خوزستان، و آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه در حاشیه برگزاری جشنواره شانزدهم رضوی چهار همایش علمی پژوهشی نیز در دست اجرا است، ابراز داشت: قطعاً برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوط را نیز می‌طلبد که این مهم در استان سمنان به خوبی اجرا می‌شود.

سعیدی زاده با بیان اینکه تولید محتوا به منظور کاربرد برای مخاطب عمومی حلقه مفقوده این بخش از ماجرا است، تصریح کرد: قطعاً نیازمند تبلیغات ملی نیز در اجرای جشنواره شانزدهم نیز هستیم لذا شورای سیاستگذاری جشنواره ملی تشکیل شده و ناظر تمامی بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه از سایر استان‌ها نیز برای برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر جشنواره شانزدهم کمک گرفته می‌شود، افزود: همیاران فرهنگی جشنواره برای فرآیند فراگیری جشنواره در استان‌ها می‌توانند یاری گر این رویداد ملی باشند.

وی اهداف جشنواره های امام رضا(ع) را تحکیم نظام ولایت با اندیشه و سیره رضوی، تجلیل از تولیدکنندگان آثار فاخر و توسعه و رشد آثار فرهنگی و نشر در فضای مجازی کشور عنوان کردوافزود: در سالجاری 16 جشنواره داریم که چهار مورد بین المللی و 12 مورد ملی است که 2 مورد از آن بخش بین المللی دارد.
سعیدی زاده با بیان اینکه جشنوراه های بین المللی امسال جشنواره شعر فارسی رضوی، شعر عربی رضوی و شعر ترکی رضوی است افزود: این جشنواره ها به میزبانی استانهای کرمان، خوزستان ، و آذربایجان غربی برگزار می شوند.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) تصریح کرد: جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان در استان همدان، جشنواره ملی داستان رضوی در استان سمنان، جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در استان بوشهر، جشنواره ملی تئاتر رضوی در استان آذربایجان شرقی، جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در استان هرمزگان، جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب استان کرمان، جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان تهران، جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی در استان قم، جشنواره بین الملی عکس رضوی در استان خراسان رضوی، جشنوار ملی آواها و نواهای رضوی در استان فارس، جشنواره ملی سرود رضوی در استان گلستان، جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در خراسان رضوی و جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه، مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه های خبری در استان گیلان،پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به برگزاری 19دوره جشنواره های فرهنگی هنری رضوی اظهارداشت: استان سمنان در14دوره جشنواره داستان های کوتاه رضوی در سه دوره هنرهای مفهومی، در 2 دوره رسانه های دیجیتال و در یک دوره خاطره نویسی، میزبان بود.
سعیدی زاده تفاوت جشنواره های امسال را با سالهای گذشته ارتقای جشنواره از سطح استانی به کشوری دانست و ادامه داد: شورای سیاستگذاری جشنواره ملی تشکیل شده و از ابتدا تا انتها فعالیت راهبردی خود را خواهد داشت.
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با تأکید براینکه این بنیاد در دوره جدید به دنبال رشد کمی وکیفی جشنواره های فرهنگی هنری رضوی است ادامه داد: به دنبال تولید محتوا هستیم به صورتی که برای مخاطب عمومی کاربرد داشته باشد، چرا که این مساله حلقه مفقوده دیگر جشنواره ها است.

وی با اشاره به میزبانی استان سمنان درجشنواره های مختلف فرهنگی هنری رضوی وطرح رمان رضوی از نماینده ولی فقیه دراستان سمنان،معاون استاندار واداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان خواست برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه بنیاد امام رضا(ع) یاری کنند. 

۱۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |