اخبار

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی:

شورای فرهنگ عمومی از نهادهای مبارک فرهنگی درکشور

شورای فرهنگ عمومی از نهادهای مبارک فرهنگی درکشور
احمدوند شورای فرهنگ عمومی را از نهادهای مبارک فرهنگی درکشور دانست وگفت: دراین شورا اراده جمعی اهالی ومسئولان فرهنگی درکشور تجلی می یابد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،یاسر احمدوند روز گذشته(چهارشنبه) درنشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه استان سمنان؛با اشاره به سیاست های وزارت فرهنگ وارشاداسلامی برای فعال کردن بیشتر این شورا درکشور گفت: وزارتخانه در دوره جدید اهتمام ویژه ای به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی دارد.

وی با اشاره به نظم شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دوره جدید اظهارداشت:این شورا در برگزاری جلسات از نظم خوبی برخوردار بوده که این موضوع می تواند برای حل مسائل فرهنگی استان راهگشا باشد.

احمدوند افزود:شرایط فعلی نشان داد در حوزه فرهنگ اشکال و اختلال وجود دارد و باید در این زمینه دستگاه‌های متولی مانند ادارات ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش کار کنند و البته برای انجام کارهای فرهنگی باید اعتبار ویژه درنظر گرفته شود و نمی‌توان دست خالی اقدام کرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی و فرهنگی است و این پرسش مطرح است چرا پیام انقلاب اسلامی به درستی به نسل جوان منتقل نشده است.

احمدوند تاکید کرد: تولید آثار فاخر هنری به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقناع افکار عمومی مورد توجه باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در ادامه به حوادث وشرایط فعلی درکشور اشاره داشت وافزود:این شرایط ناشی از اشکالات واختلالاتی است که درحوزه فرهنگ داریم.

وی برلزوم توجه ویژه مسئولان عالی رتبه کشور به حوزه فرهنگ تأکید داشت وابراز امیدواری کرد: بودجه نویسان برای تدوین بودجه فرهنگی کشور نگاه وتوجه ویژه داشته باشند.

احمدوند برلزوم تولید محتوا وترویج آن درجامعه تأکید داشت وبیان کرد: متاسفانه برای تولید محتوا وتوزیع آن دچار اختلالاتی بوده ایم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی با بیان اینکه نیازهای فرهنگی کشور نیازمند توجه ویژه ای است اضافه کرد: این نیازها با بودجه فعال برآورده نمی شود ودولت باید برای سال آینده فکر جدی در این عرصه کند.

احمدوند تصریح کرد: اشکال در تولید محتوا و اشکال در انتقال درست اطلاعات ۲ عامل اساسی در اختلال فرهنگی امروز کشور است و اکنون نهادهای فرهنگی وظیفه تولید محتوا و اطلاع‌رسانی درست به منظور تبیین افکار عمومی را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی فرهنگی، در زمینه فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین کوشا باشد.

احمدوند تاکید کرد: نهاد فرهنگی روحیه مطالبه‌گر داشته باشند و تامین اعتبار را مطالبه کنند.

احمدوند با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب افزود: اگر موضوع فرهنگ در کشور مهم است، باید در زمینه تخصیص اعتبارات و تامین بودجه به میزان اهمیت فرهنگ ویژه دیده شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم و فرهنگی با کشور است، افزود: با توجه به شرایط حوزه فرهنگ باید آرایش راهبردی و جنگی داشته باشد.

در این نشست مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از مدیران فرهنگی حضور داشتند

۱۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |