اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

زبان هنر و فرهنگ بهترین راهکار مبارزه با آسیب های اجتماعی است

دریایی در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کردستان گفت: زبان هنر و فرهنگ بهترین و مفیدترین راهکار عملی مبارزه با آسیب های اجتماعی علی الخصوص اعتیاد است.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز صبح در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان و رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شهر سنندج برگزار شد اظهار کرد: زبان هنر و فرهنگ بهترین و مفید ترین راهکار عملی مبارزه با آسیب های اجتماعی علی الخصوص اعتیاد است.

وی افزود: راهکار های میدانی و تخصصی ویژه کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص معضل اعتیاد با برنامه های فرهنگ و هنری انجام و به نتیجه بهتری می رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری فاخر با خروجی کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین برنامه های مبارزه با اعتیاد این اداره کل است.

ایشان ضمن اشاره به مشارکت احاد مردم و دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد، عنوان کرد:  در واقع دستگاه های اجرایی به تنهایی قادر به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد نیستند بایستی این معضب همگانی شود تا جوانان و مردم از آسیب های این معضل خانمانسوز در امان باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه معضل اعتیاد منجر به سستی و خمودگی و در نهایت اعتیاد جوانان خواهد شد اما با ابزار بازدارندگی هنر و ابزار فرهنگی می توان در کاهش و پیشگیری از اعتیاد جلوگیری نمود.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری و آموزشی ویژه مبارزه با اعتیاد اینچنین گفتند: به منظور استفاده عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان استان و رعایت عدالت آموزشی طرح آموزش رایگان در 52 رشته آموزش هنر در سطح استان در حال برگزاری است که این طرح علاوه بر اشتغال زایی در عرصه فرهنگ و هنر منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت جوانان خواهد شد.

دریایی تصریح کرد: فعالیت های هنری با شعار «نه به اعتیاد» که شامل تولید چهار اثر تئاتر خیابانی، 5 عنوان فیلم کوتاه موضوعی، برگزاری کنسرت های موسیقی در مناطق حاشیه شهرها از جمله شهرک نایسر، برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر با موضوع معضل اعتیاد در شهرستان های تابعه و برگزاری رویداد طنز تئاتر دیواندره که بیشتر آثار آن با موضوع اعتیاد بود از جمله مهترین برنامه هاي فرهنگی و هنری مبارزه با اعتیاد بوده است.

وی در بخشی دیگر از برنامه های فرهنگی و هنری عرصه مبارزه با اعتیاد گفت: حمایت از چاپ کتاب و مقالات حوزه اعتیاد نیز از جمله برنامه ای فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد می باشد، تا پایان سال برنامه های فرهنگی وهنری دیگر نیز در این راستا تدارک دیده شده است. 

ایشان ضمن اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در سطح کشور گفت: این اتفاقات ناگوار دل هر دردمندی را به درد آورده است متاسفانه نسبت به امام و ولی فقیه ما عناد صورت گرفته است، تدابیر رهبر فرزانه و ولی صالح اگر نبود کشور هرگز به این درجه رشد و بالندگی نمی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان عنوان کرد: توهین به اولاد پیغمبر که در اتاق فکر دشمن  برنامه ریزی شده است نیاز به جهاد تبیین دارد و ما در این برهه از زمان بایستی قدر امام خودمان را بدانیم.

در این جلسه دو نفر از کارشناسان و صاحب نظران عرصه مبارزه با اعتیاد دکتر سلیم کریمی و دکتر بابائی به ارائه مقالاتی در این حوزه پرداختند و راهکارهای عملی و نظری در این خصوص ارائه دادند.

۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |