اخبار

خراسان رضوی: «سلسله‌الذهب» روی میز »روز ملی»

خراسان رضوی: «سلسله‌الذهب» روی میز »روز ملی»
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از برگزاری نشست‌های واکاوی چالش‌های فرهنگ عمومی در نیشابور خبر داد.

افشین تحفه‌گر با اشاره به این‌که به‌استناد آیین‌نامه تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، نماینده مردم شریف هر شهرستان در مجلس شورای اسلامی، عضو اصلی شورای فرهنگ عمومی آن شهرستان است؛ گفت: به‌منظور اشتراک نظر و مساعی در این راستا، نشستی سه‌جانبه با حضور اعضای دبیرخانه شورای استان، دبیرخانه شورای شهرستان و خانم دکتر هاجر چنارانی نماینده مردم شریف نیشابور و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در نیشابور برگزار و به بررسی چالش‌های فراروی فرهنگ عمومی و شورایی که مدیریت راهبردی این مقوله را برعهده دارد، پرداخته شد. 

وی افزود: نیشابور سهم بزرگی بر پهنه‌ی فرهنگ عمومی خراسان و حتی ایران دارد. چه در دیرینگی سرزمینی ایران که روزگار شکوه  نیشابور را به خود دیده و آثار فراوان آن دوره را همچون سبک ادبیات، عرفان، هنر و معماری از گذر روزگار بر فرهنگ عمومی حفظ کرده و چه در نقشی که در ولایت‌پذیری امام رضا(ع) و گسترش آموزه‌های اسلام از خود برجای نهاده و نام بلند «سرزمین کاتبان سلسله‌الذهب» را برای خود جاودان کرده که این هردو از مؤلفه‌های بنیادی فرهنگ عمومی یک قوم و ملت است. 

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در پایان نوید داد: در این نشست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیشابور موظف شد تا پیش‌نویس طرح روز ملی سلسله‌الذهب را با همکاری اعضای شورا تهیه و تصویب نماید تا دبیرخانه استان نسبت به پیگیری روند ثبت آن در تقویم رسمی کشور، اقدام نماید. 

گفتنی است سرپرست و کارشناسان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی روز شنبه میهمان متناظرین خود در نیشابور بودند تا از نزدیک بر روند فعالیت و عملکرد این شورا در دومین کلان‌شهر استان، نظارت و مسائل فرهنگ عمومی شهرستان را رصد کنند. 

۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰
آزاده آزادنیا- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |