اخبار

چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه به کار خود پایان داد

چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه به کار خود پایان داد
چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه با میزبانی از ناشرانی از ایران، لبنان، سوریه، عراق، مصر، عربستان سعودی، مراکش، انگلستان، سوئد، فنلاند، دانمارک و ناشران اقلیم کردستان به کار خود پایان داد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به نقل از خانه کتاب کُردی، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه از بیست و ششم آبان ماه تا پنجم آذر ماه ۱۴۰۱ در سلیمانیه عراق برپا شد و ناشران کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

ناشران ایرانی‌ حاضر در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه موفق شدند سه قرارداد فروش حق انتشار با ناشران اقلیم کردستان منعقد کنند.

در این دوره از نمایشگاه، ترجمه کُردی کتاب‌های «خون دلی که لعل شد» با عنوان «جاریکی تریوسف» و «پیامبر رحمت» اثر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین «گلستان سعدی به نثر کردی» اثر مهرداد مرادی، در غرفه جمهوری اسلامی ایران رونمایی و معرفی شدند.

همچنین در پایان این نمایشگاه، حسن رحیم احمد رئیس چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با اهدای لوح سپاس از فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در موضوع‌های ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان، هنر، دانشگاهی، ایرانشناسی، ادبیات پایداری، دفاع‌مقدس و دین  در این نمایشگاه عرضه کرد.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی جوایز معتبر ادبی، ملاقات با ناشران اقلیم کردستان عراق و رایزنی برای گسترش صنعت نشر دو کشور و برگزاری برنامه‌‌های متنوع فرهنگی از جمله برنامه ها و فعالیت های غرفه ایران در این نمایشگاه بود.

۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۳۵