اخبار

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 119 شورای فرهنگ عمومی استان:

ذائقه فرهنگی مردم را باید درک کرد

ذائقه فرهنگی مردم را باید درک کرد
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 119 شورای فرهنگ عمومی استان گفت: زمانی در کار خود موفق هستیم که ذائقه فرهنگی مردم را درک کرده و مناسب با آن برنامه ریزی کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه دوم آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، خاطر نشان کرد: اگر در حوزه فرهنگ در استان قرار است تدابیری اتخاذ و نواقص آن رفع شود با توجه به سابقه فرهنگی و شأن و جایگاه فرا منطقه ای استان باید دنبال شود و اثرگذاری ملی داشته باشد.
وی مزیت مطلق قزوین را فرهنگ اصیل و باورهای ارزشمند مردم آن دانست و گفت: قبلاً نیز چنین بوده و استان قزوین در بازه وسیعی از تاریخ در تمدن ایران اسلامی نقش داشته و ما هم اکنون میراث دار این گنجینه ارزشمند هستیم.
استاندار قزوین با تاکید بر مردمی سازی حوزه فرهنگ، گفت: دولت سیزدهم که شعار ارتقای جایگاه کشور به فضای مناسب تر و ایران قوی را دنبال می کند موضوع مردمی سازی عرصه فرهنگ را نیز در دستور کار جدی خود دارد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: موضوعی که در شاخصه های تشکیل نظام جمهوری اسلامی پررنگ تر بوده همین موضوع فرهنگ است و انقلاب اسلامی در اصل یک حرکت فرهنگی می باشد و توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای باورهای مردم در آن مورد توجه جدی بوده است.
وی افزود: این روزها موضوع فرهنگ در رصد دشمنان قرار گرفته و تلاش می کنند به این فضا و کشور آسیب بزنند و باید مسوولان تلاش بیشتری برای صیانت از فرهنگ داشته باشند.

 

۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱