اخبار

یونیسف نسبت به نشر خشونت در رسانه‌های سعودی اعلام جرم کند

یونیسف موظف است که از حقوق کودکان در جهان حمایت کند

یونیسف موظف است که از حقوق کودکان در جهان حمایت کند
دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه سازمان‌ یونیسف موظف است که از حقوق کودکان در جهان حمایت کند، گفت: این سازمان رسانه‌هایی مثل بی بی سی، رسانه سعودی و مجموعه شبکه‌های اجتماعی متا را مورد پیگرد بین‌المللی قرار دهند و به دلیل نشر خشونت و انتشار پرخاشگری اعلام جرم کند
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور به نقل از همشهری آنلاین، سیدمجید امامی با اشاره به حادثه ترویستی در ایذه و به شهادت رسیدن کیان پیرفلک دانش‌آموز ۹ ساله در این حادثه اظهار داشت: در ایام اخیر که اعتراضات مردم، مورد سوء استفاده و دستبرد رسانه‌ها و دشمنان ملت ایران قرار گرفته است، شاهد ایجاد ناامنی‌های مهندسی شده در خیابان‌ها هستیم که سعی می‌کند بر گسل‌های موجود و ناموجود قومیتی، مذهبی، جنسیتی و فرهنگی قرار بگیرد، شاهد راهبری و مهندسی اغتشاش توسط رسانه‌های بیگانه به نمایندگی از سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و آمریکا هستیم و خون تک تک افرادی که در خیابان‌ها قربانی می‌شوند بی‌شک بر عهده رسانه‌های انگلیسی، سعودی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به مجموعه متاست.
وی گفت: خون کیان پیرفلک دانش‌آموز ۹ ساله که اخیرا در حادثه تروریستی ایذه ریخته شد و کودکان دیگری که در حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) به شهادت رسیدند، داغی بر دل ملت و مردم ایران و جهان است که بی‌شک متوجه این رسانه‌های بیگانه است.

امامی افزود: با توجه به اینکه سازمان‌های بین‌المللی حوزه کودکان به خصوص یونیسف موظف هستند که از حقوق کودکان در جهان حمایت کنند، از آنان درخواست داریم که رسانه‌هایی مثل بی بی سی، رسانه سعودی و مجموعه شبکه‌های اجتماعی متا را مورد پیگرد بین‌المللی قرار دهند و به دلیل کودک‌کشی، نشر خشونت و انتشار پرخاشگری که روح و روان و تربیت کودکان ایرانی را آزار می‌دهند و روند تعلیم و تربیت در مدارس را به خطر انداخته است، حتما اعلام جرم کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: مجموعه رسانه‌ای کشور هم در اعلام جرم و پیگرد قانونی بین‌المللی آنچه که توسط رسانه‌های خاصی در حال انجام است برای مهندسی اغتشاش و تروریزم رباتیک فعال شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به پیگرد و پشیمان ساختن بانیان و مسببان اصلی این غم بزرگ می‌داند.

وی اظهارداشت: هر کودک ایرانی که مورد آزار و اذیت به واسطه این اغتشاشات قرار گیرد، قلب ۸۰ میلیون ایرانی متاثر می‌شود و اساسا اختلاف خانگی، اعتراض به یک روش و اصلاح یک روش اساسا ربطی به رژیم‌های کوک‌کشی مانند رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و فرانسه که دستش به خون هزاران کودک بی‌گناه در استعمار آفریقا آلوده است، ندارد.


امامی خاطرنشان کرد: مطمئن شدیم که ضارب کودک ایذه‌ای مانند کودک و نوجوان حرم شاهچراغ(ع)، تروریست بوده است و یونیسف و سازمان‌های بین‌المللی باید کاری کنند بانی و حامی تروریست‌ها مورد پیگرد قرار بگیرد، حامی این جریان‌ها، انگلیس، رژیم صهیونیستی و فرانسه هستند. قرارگاه، بی بی سی و رسانه سعودی و اینستاگرام هستند و مباشر هستند یک اوباش که قبلا هم بوده اما بسط ید پیدا کرده است. باید یونیسف موضعی را برای تمام شدن مهندسی ترور و کودک‌کشی در رسانه‌های متا اتخاذ کند، دیگر بی‌مسئولیتی متا برای هیچ آزاده‌ای قابل تحمل نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از عرصه‌هایی که نظام فرهنگی کشور در راس توجهات خود قرار داده، ساماندهی، حمایت و توسعه خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطب کودک و نوجوان است و به عبارت دقیق‌تر مساله کودک و نوجوان فقط محدود به مدرسه نیست، به خصوص که از مصوبات روشن شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه بسیار مهم در حوزه حقوق کودکان است و ما مبتنی بر پشتوانه ایرانی اسلامی تمدن و فرهنگمان، نظام حقوقی و بنیه‌های بزرگی را در تامین آینده، آزادی، رشد، کمال، تربیت، نشاط و لذت‌های دوره مهم کودکی و نوجوانی سراغ داریم و باید همه در ابعاد مختلف رسانه‌ای و فرهنگی به دنبال تامین آنها باشیم.

در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه (۲۵ آبان) در ایذه که مردم و حافظان نظم و امنیت به رگبار بسته شدند، در این حادثه، ۱۰ نفر مجروح و هفت نفر شهید شدند که چهار مرد، یک کودک ۹ ساله (کیان پیرفلک) و یک زن جزو شهدای این حادثه تروریستی هستند.
۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
روابط‌عمومی وامور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور |