اخبار

دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی اعتقادات دینی جوانان را نشانه گرفتند

دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی اعتقادات دینی جوانان را نشانه گرفتند
امام جمعه شهر پرندک در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پرندک گفت: دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی اعتقادات دینی جوانان را نشانه گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجدی‌زاده در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک که با دستور کار تبادل نظر پیرامون راهکارهای تقویت باورهای دینی در بین نوجوانان و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روحی روانی در بین نوجوانان و جوانان در ضعف باورهای دینی است.


وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب طی سالیان گذشته با بهره‌گیری از ماهواره، اینترنت و فضای مجازی بر روی اعتقادات دینی و مذهبی نوجوانان و جوانان ما کار کرده‌اند که می‌بایست در این خصوص تدبیری اندیشیده شده و با حملات فرهنگی دشمنان مقابله کرد.


موسی لطفی فر بخشدار مرکزی و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی پرندک هم در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و هفته کتاب گفت: شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان در دو کانون خانه و مدرسه به انجام می‌رسد و به همین دلیل این دو کانون اهمیت بسیار زیادی در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.


بخشدار مرکزی شهرستان زرندیه ادامه داد: اگر خانواده‌ها در نوع رفتار و کردار خویش در خانه دقت و حساسیت به خرج دهند قطعا در شکل‌گیری درست شخصیت فرزندان خود موثر و در ادامه با ورود فرزندان به فضای مدرسه در جامعه هم تأثیرگذار خواهند بود.


احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان زرندیه هم در این جلسه ضمن گرامیداشت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان باید با شیوه‌های نوین تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید وارد کارزار شد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از موفقیت دشمنان در اغفال نوجوانان و جوانانمان می‌بایست فاصله‌های موجود با روش‌های نوین آموزشی و پرورشی کاهش پیدا کند.


جوانمرد افزود: ایجاد صمیمیت و دوستی بین نسل‌های مختلف از جمله اولیاء و مربیان با دانش‌آموزان یکی از راهکارهای عملی کاهش فاصله و تقویت باورهای و آموزه‌های دینی است.


برگزاری جلسات گفتمان اولیاء و مربیان با دانش‌آموزان توسط اداره آموزش و پرورش و بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون، اساتید دانشگاه و مدیران شهرستان مصوبه این جلسه فرهنگی بود.
۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱