اخبار

بصیرت افزایی انسان را در لغزش ها و بحران ها و فتنه ها حفظ می کند

بصیرت افزایی انسان را در لغزش ها و بحران ها و فتنه ها حفظ می کند
حسین محمودی فر رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر غرق آباد خبر داد و گفت: این جلسه 29آبان با حضور اعضای محترم در محل دفتر امام جمعه غرق آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلطانی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهر غرق آباد با اشاره به جایگاه علم و دانش در زندگی انسانها اظهار داشت: تاریخ بشر با آموختن و تعلیم و تربیت آغاز می شود. علم به انسان شناخت و توانایی داده و مانند نور به زندگی انسانها روشنی می بخشد.


امام جمعه غرق آباد تصریح کرد: در ادیان گوناگون به تناسب به فراگیری علم و دانش تأکید و توصیه شده است. اما هیچ دینی همانند دین اسلام و به اندازه آن مسلمانان را به آموختن علوم گوناگون و یاد دادن آن به دیگران به منظور رواج علم و دانش میان مردم تأکید نکرده است . در قرآن و روایات نیز بسیار براین مساله تاکید شده است.


وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر بر مساله بصیرت افزایی تاکید نمود و بیان داشت: آنچه که امروزه بسیار حائز اهمیت است مسئله بصیرت افزایی است که انسان را در لغزش ها و بحران ها و فتنه ها حفظ می نماید.


حجت الاسلام سلطانی ابراز کرد : آشنایی نسل جوان به ویژه دانش آموزان با مبانی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که آن فضای حماسه و ایثار و آن فضای معنوی را ندیده اند یک ضرورت است و ما باید نسل جوان و نوجوانمان را به اول انقلاب و اوضاع جنگ و دوران دفاع مقدس وصل کنیم.


وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن و نظام سلطه، القاء ناکارآمدی نظام است و معلمان با بصیرت باید دانش آموزان را آگاه نمایند و تاثیر کلام نافذ معلم در تربیت و بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه بسیار مهم است و با استفاده از همه ظرفیت ها بسیج شویم و نگذاریم نسل جوان آسیب ببینند.


بخشدار نوبران نیز در این جلسه با توجه به دستور جلسه اظهار کرد: جهاد تبیین که چندین بار از سوی مقام معظم رهبری اعلام و مورد تاکید قرار گرفته است. به معنی تلاش برای مقابله با دشمن و تحول انقلابی و عملیاتی به سوی کشف و بیان حقایق در برابر ابهام آفرینی و پرده افکنی دشمنان بر روی حقایق هم از حیث کمیت و هم از حیث کیفیت است.
یوسف حیدری افزود:  امروزه با توجه به گسترش امکانات فضای مجازی و تبعات مثبت و منفی آن، باید از ظرفیت های این فضا در جهت جهاد تبیین به منظور مقابله با توطئه دشمن بهره برد.


وی تصریح کرد: دشمن از انواع ترفندها و فناوری ها برای گمراهی و تحریف واقعیت استفاده می کند و در این راستا وظیفه همه ما، این است که این واقعیت‌ها را برای ملت ایران و مردم کشورمان خصوصا نسل جوان ، تبیین کنیم و با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله نماییم.


رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه با اشاره به لزوم فرزند پروری در خانواده ها ، بیان داشت: فرزند پروری یکی از مولفه های اساسی در تحول و تربیت فرزندان است و زمینه ساز بسیاری از ابعاد شخصیتی، نگرش ها، احساس ها و عادت های آنان محسوب می شود.


حسین محمودی فرافزود: خانواده اولین نهادی است که افراد در آن متولد میشوند، رشد می‌یابند و مراحل زندگی خود را طی میکنند. اساس یک جامعه سالم را خانواده‌های سالم و فرزندان آن‌ها تشکیل میدهند و از آنجایی که تربیت والدین به طور مستقیم در پرورش فرزندان و بروز ویژگیهای شخصیتی او نقش دارد، فرزند پروری و یادگیری صحیح تربیت فرزند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شیوع آسیب های نوپدید و پایین آمدن سن آسیب ها ، می بایست فرزند پروری با آگاهی کامل صورت گیرد و والدین ارتباط موثر خود را با فرزندان فطع نکنند.


برگزاری دوره های آموزشی بصیرت افزایی و سواد رسانه ای برای معلمان ، اولیاء و دانش آموزان – برگزاری نماز جماعت در مدرسه و پیوند مسجد و مدرسه- ایجاد زمینه حضور دانش آموزان در نماز جمعه – برگزاری دوره های فرزند پروری برای اولیاء دانش آموزان از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحت و بررسی قرار گرفت .

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۰