اخبار

جام جهانی و رویارویی اسلام قطری ها و فستیوالی غربی

جام جهانی و رویارویی اسلام قطری ها و فستیوالی غربی

از هفته قبل در شرایطی که تقریباً همه توریست های جام جهانی بلیت های خود را تهیه کرده بودند، قطر اقدام به اعلام برخی ممنوعیت ها مطابق شریعت خود کرد:سرو مشروب، پوشش زنانه اروپایی، انجام رفتار خصوصی عاشقانه در ملا عام، بروز نمادهای همجنسگرایی و پخش موسیقی در هنگام اذان.
اما این تنها اقدام اسلامی رسانه‌ای شده‌ قطری‌ها نیست :آنها از سه هفته پیش شروع به نصب نقل قول ها اسلامی در محل عبور توریست های جام جهانی کردند؛محتواهایی در اهمیت پشتکار بالا، انواع صدقه، حفظ حقوق حیوانات، اهمیت کتابخوانی و البته آخرت و توحید از :پیامبر اسلام (ص) ، حضرت علی (ع) و متنبی شاعر مسلمان عرب
از ماه قبل نیز در کلیه اتاق های هتل‌های جام جهانی، وزارت اوقاف و شئون اسلامی قطر بارکدهایی را نصب کرده بود که بازدیدکننده ها را به وبسایت "اسلام را بفهمیم" می‌برد که در آن به شش زبان زنده دنیا، عقاید اسلامی قطری‌ها را توضیح می‌دهد.
اما شاید عجیب ترین اقدام قطری‌ها، موافقت با حضور ذاکر نائیک، مبلغ هندی وهابی برای برپایی منبرهای موعظه اسلامی در خلال بازی‌ها بود. ذاکر نائیک، هرچند در فضای مجازی مبلغی نسبتاً محبوب به شمار می‌رود، امّآ به خاطر اتهام راهبری برخی عملیات گروهک‌های اسلامی تندرو، به چند کشور ممنوع‌الورود است.
حالا و در شرایطی که تا چند ساعت دیگر این رویداد، برای اولین بار با قرائت قرآن برگزار می‌شود باید دید قطری ها می‌توانند از چالش با توریست‌های غربی سربلند بیرون بیایند یا نه، امری که به اعتقاد یکی از مسئولین قطری، تا حد زیادی تابع کیفیت سرویس‌دهی قطری‌هاست،

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲