اخبار

سومین جلسه کارگروه جام جهانی استان سمنان برگزار شد

سومین جلسه کارگروه جام جهانی استان سمنان برگزار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جام جهانی فوتبال را فرصت مناسبی برای ترویج و تقویت وحدت و همدلی در جامعه دانست و بر تلاش دستگاههای فرهنگی و اجرایی برای توسعه نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشست کارگروه مشورتی جام جهانی فوتبال که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد افزود: برگزاری بازیهای فوتبال در قالب جام جهانی 2022 فرصت بسیار مغتنمی برای گسترش وحدت و همدلی در جامعه است و باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت.

وی هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی در این مساله را تاکید بر استفاده از فرصت جام جهانی برای ترویج وحدت و همدلی در جامعه دانست و گفت: جام جهانی می تواند برای دستیابی به این هدف مهم با توجه به توطئه های دشمنان ملت ایران بسیار موثر باشد.

فلاح با اشاره به شرایط سخت راهیابی تیم ها به رقابتهای جام جهانی فوتبال تصریح کرد: رشته ورزشی فوتبال جاذبه فراگیری برای جذب جوانان و نوجوانان دارد و در این دوره بسیاری از تیم های بزرگ و مطرح جهان نتوانسته اند به این رقابتها راه یابند.

وی تاکید کرد: با توجه به راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به این رقابتها، حضور و رقابت با تیم های بزرگ در جام جهانی،ا افتخاری برای تیم ملی ایران است که نصیب همه کشورها نمی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، راهیابی به جام جهانی را یک دست آورد دانست و گفت: باید به این افتخار بنازیم و به آن ببالیم و به پرچم و تیم ملی خودمان افتخار کنیم و ماحصل این مهم رسیدن به وحدت و همدلی و تبلیغ آن در جامعه باشد.

وی بر ضرورت پیش بینی برنامه های نشاط آفرین و روحیه افزا تاکید کرد و افزود: رقابت فوتبال برد و باخت دارد و حتی در این میدان باختن هم پیروزی است چرا که در عالی ترین سطح جهانی فوتبال حضور یافته و رفابت کرده ایم.

فلاح، باید در این فرصت جوانان و نوجوانان را تشویق به احترام به کشور و پرچم مقدس نماییم و در این خصوص طراحی و اجرای برنامه های نشاط آفرین بسیار مهم است و دستگاههای فرهنگی باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست توجه به روستاها و اجرای برنامه های فرهنگی ویژه در این مناطق، فضاسازی شهری با هدف وحدت آفرینی، تولید محتوا برای فضای مجازی و استفاده از معلمان ورزش برای دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست، ورزش را عامل نشاط آفرینی در جامعه دانست و گفت: در این نشست مشورتی باید برای استفاده از فرصت جام جهانی برای رسیدن به این اصل توجه نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی بر انجام فعالیت های مردمی در این خصوص تاکید کرد و گفت: ورزش و مسابقات ورزشی به ویژه رشته فوتبال می تواند عامل مهم رسیدن به وحدت و همدلی در جامعه باشد.

مدیران کل ورزش و جوانان، دفتر روستایی و نیز شهری استانداری سمنان، معاون فرهنگی سپاه و مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در این نشست دیدگاهها و برتامه های خود را برای رقابتهای جام جهانی فوتبال ارائه کردند.

۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۴۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |