اخبار

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج بیانیه صادر کرد
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان, اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بیانیه به شرح زیر صادر کرد:
                              بسیج؛ خدمتگزار ملت ایران
«پنجم آذرماه سال۵۸ معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) با مدرسه عشق خواندن حرکت مردم انقلاب اسلامی این مهم را بسیج مستضعفین علیه مستکبرین خواند و اینگونه شجره طیبه بسیج شکل گرفت تا روح تعهد و مقاومت انقلاب اسلامی همواره فروزان بماند.
کردستان، سرزمین مجاهدت های خاموش که همواره در توطئه دشمنان انقلاب اسلامی آبستن حوادث تلخ و مقاومت های بی بدیل در نقش بر آب نمودن خدعه دشمن بوده از این خیل عظیم جدا نبوده و از این رو رهبر عظیم الشان انقلاب به زیبایی این سرزمین مرزدار را سرزمین فداکاری های بزرگ نام نهاد.
در کردستان آهنگ توسعه با روحیه جهادی و همت مضاعف مکتب بسیج فارغ از ادبیات سیاسی موج بالندگی را در روستاها و شهرهای استان  با تکریم کرامت انسان ها گره زده است و یادگار جهادگران سازندگی در دهه شصت توانست موج امید را در سیمای مردمان این سرزمین نگه دارد.
در عصر حاضر که هجمه دشمن به ظاهر دوست و مدافع حقوق بشر آمریکایی با سلطه رسانه مسموم در فضای مجازی مترصد تفرقه است باز همت بسیجیان بی تکلف در کنار رزمندگان غیور ایام دلدادگی است که روح مقاومت را زنده نگه داشته است.
اینکه جماعت مزدور استکبار که سابقه هتک حرمت این سرزمین را به کرات نشان داده اند در فکر مخدوش نمودن امنیت و به یغما بردن سرمایه اجتماعی با اغتشاش هستند ذره ای از غیرت و همت مردمان این دیار معطر به خون بیش از۵۴۰۰شهید را در دفاع از کیان و هویت ملی نخواهد کاست.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان ناظر، هادی و حامی فرهنگ و هنر این دیار سرشار از فرزانگان برجسته و ادبیات غنی ضمن محکوم نمودن برهم زنندگان آسایش و امنیت این مرز و بوم به توجه آحاد مردم به صیانت از سرمایه های اجتماعی خویش تاکید می نماید.
قطعا نقد منصفانه و اعتراض مدنی جهت تقویت توسعه نفس گفتمان انقلاب اسلامی است اما اگر با فتنه گرگ های کمین گرفته مبدل به تخریب بیت المال و اموال عمومی گردد، عقب ماندگی حاصل موجب خسران زیادی در فرآیند توسعه این استان صفا و وفاداری خواهد شد.
جوانان و نوجوانان انرژی خویش را معطوف فراگیری علم با مراقبت از فرهنگ غنی خویش نمایند تا باهم بر مقوله کارآفرینی و ریشه کنی فقر اقدام ورزیم.
در دام خدعه مروجان زر، زور و تزویر نیفتیم و با اقتدار خدمتگزار هم در هر کسوتی باشیم.
بیایید فرهنگ گذشت، فرهنگ قناعت، فرهنگ نوع دوستی، فرهنگ صلح و انسانیت را باری دیگر در کنار هم و برای هم مشق کنیم.
بی شک بسیج در اذهان مردم کردستان تجمیعی از بردباری، ستودن حریم انسانی، یاور مردم و انقلاب بودن و جهاد بی منت در عرصه خدمت است.»
۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۳۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |