اخبار

مدیر ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

بازار ۱۹هزار میلیارد تومانی بازی های رایانه ای در ایران| صنعت پولساز بازی‌سازی و نقش آن در ایجاد اشتغال مورد توجه باشد

بازار ۱۹هزار میلیارد تومانی بازی های رایانه ای در ایران| صنعت پولساز بازی‌سازی و نقش آن در ایجاد اشتغال مورد توجه باشد
دهنادی بابیان اینکه ۴۰ میلیون ایرانی به طورمتوسط روزانه ۹۰ دقیقه بازی‌های دیجیتالی انجام می‌دهند و بازاری را درکشور ایجاد کرده‌اند که هم فرصت وهم دغدغه است، گفت: تربیت بازی ساز درایران لازم و واجب است باید این اقتصاد معرفی و به چرخه اشتغال وصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ محمد صادق دهنادی، امروز(۲۲آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، به میزبانی استان مازندران از هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران درکناراستان های اردبیل، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و تهران اشاره و اظهار کرد: این رویداد ملی همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها و با هدف حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال کشورمان و همچنین کشف استعداد‌های کشور در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های منتخب کشور برگزار می‌شود.

 

 

مدیر ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه  بخش حضوری بازی آفلاین فیفا این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ و انجمن ورزش‌های الکترونیک به صورت حضوری در بازیگاه‌های (گیم نت) استان شامل بهشهر: گیم نت پارسیان، ساری: گیم نت دوئل و گیم نت نیترو، آمل: گیم نت نورلند و گیم نت گیم لند، نوشهر گیم نت کاکتوس و رامسر: گیم نت گلاب به مدت پنج روز در بازه زمانی 25آبان تا29آبان ماه جاری برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی و برخی از نفرات برتر بعدی به عنوان تیم استان در مرحله مسابقات کشوری شرکت می کنند، اظهارامیدواری کرد این رویداد در استان مازندران مهد تشیع به شایستگی برگزار شود.

 

 

وی در ادامه با اشاره به آیه چهارم سوره ابراهیم تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر کشور، نیروهای امنیتی با شرایط و فتنه ای روبرو اند که معتقدند برخی نوجوانان و جوانان که دستگیر شده اند فریب خورده هستند که زبان هم را متوجه نمی شویم نسل ضد هستند که از ابتدا به جای خانواده و گروه همسالان در بازی های رایانه ای تربیت شده اند.

 

 

دهنادی ادامه داد: باید کارفرهنگی را شاخه ای از نور انبیا بدانیم و تا زبان این قوم و مجموعه ای که در دل فضای مجازی رشد کرده را ندانیم احتمالا نخواهیم توانست رسالت فرهنگی را درست انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف فرهنگی کارها به صورت سنتی درحال انجام است و خانواده ها در جایی دیگر زیست می کنند، بیان کرد: آمار سال 1398نشان می دهد در کشور از بین 13تا 15میلیون دانش آموز که داریم برای این تعداد حدود 2میلیون نفر آموزگار و کادر آموزشی داریم اما 32میلیون نفر یعنی چند سه برابر تعداد دانش آموزان کشور افرادی وجود دارند که بازی رایانه ای را روزانه 90دقیقه انجام می دهند.

 

 

وی با بیان اینکه برای آخرین ورژن  بازی که دیروز در دنیا رونمایی شد 10هزار و 500میلیارد تومان سرمایه گذاری شد این درحالی که مجموع سرمایه گذاری ما در حوزه بازی رایانه ای در کشور 15میلیارد تومان در سال است، گفت: بازی هایی در دنیا وجود دارد که ایرانیان نیز از آن استفاده می کنند بدین ترتیب که ابتدای بازی با شلیک به سردارشهید قاسم سلیمانی آغاز می شود این بازی در هشت روز 800میلیارد تومان در دنیا سود داشت دانش آموزان ما در این فضا درحال رشد ونمو هستند .

 

 

دهنادی با بیان اینکه در دنیا بازی دیگر بازی ویک امر تفریحی نیست یک امکان بزرگ برای آموزش، درمان و توانمند سازی است، افزود: بازی وار  فرد با لذت و امکان تعاملی که فرد در دنیای بازی دارد 10برابرسخنرانی، فیلم، کلاس و سمینار و... یاد می گیرد و در وی نهادنیه می شود چرا که باز ی های رایانه ای حرکت بر لبه تکنولوژی است.

 

 

وی با بیان اینکه حکم رانی دو فضایی را اسرائیلی ها پیگیر هستند و متاسفانه در فضای مجازی وجود دارد و نسل ضد در بازی رایانه ای دنبال رو این رویه مورد نظر صهیونیست ها هستند، گفت: به تعبیر علامه جوادی آملی امروز زندگی اول فرد در فضای مجازی است چرا که همه آرزوهایش را می تواند آنجا به منصه عمل رسیده تلقی کند. بدین ترتیب که آن چیزی را که نیست را فکر می کنند هست وبالعکس.

 

 

دهنادی از بازی رایانه ای بعنوان یک رسانه کامل یاد کرد و افزود: در تلویزیون چشم و گوش درگیر است، در رادیو فقط گوش درگیر است در کتاب فقط چشم در گیر است اما در این بازی ها حس تعادل در کنار دیگر حواس انسان درگیر است و در منتهای بهره وری در یادگیری قرار می گیرد.

 

 

وی از تندیس و قصه های قرآنی مطرح به 15زبان ساخت کشور یاد کرد و افزود: در کشورهای مختلف دنیا از جمله عربستان سعودی نصب دارد که مخاطبین تلاش دارند از طریق این بازی ها زبان فارسی را بیاموزند.

 

 

دهنادی ادامه داد: علاقه مندان بازی در کشورهای مختلف دنیا از طریق نصب بازی های ایرانی به دنبال شناخت افکار و عقاید و مواضع مسئولین نظام هستند.

 

 

وی با بیان اینکه 175میلیارد دلار در سال 2021در دنیا برای حوزه بازی های رایانه ای هزینه شده، گفت: در سال 1398 ایرانیان 343میلیون دلار برای خرید بازی یارانه ای هزینه کردند.

 

 

دهنادی اضافه کرد: امروز برآورد شده ایرانیان 19هزار میلیارد تومان برای خرید داری بازی های رایانه ای هزینه می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه درسال 1399 تعداد 1500نفر در عرصه بازی های رایانه ای شاغل داشتیم، گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی در بخش بازی های رایانه ای ورود کنیم تا بتوانیم همانند دنیا آموزش، درمان و توانمندسازی جامعه هدف را از این طریق پیگیر باشیم، باید بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم و مخاب ندارد و با اتوبوس آدم می آوریم تا برنامه پر شود را بوجه هایش را جذب بازی های رایانه ای کنیم.

 

دهنادی با بیان اینکه در مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای سالانه حدود 15میلیارد تومان بودحه داریم و این میزان کافی نیست، افزود: عده ای دنبال این هستند که زنجیره غم در ایران را ه بیفتند از اینرو دولت سیزدهم تلاش دارد با ورود جدی در حوزه بازی های رایانه ای نشاط اجتماعی را در جامعه هدف این حوزه افزایش دهد.

 

 

وی به غفلت بخش فرهنگی از گیم نت ها اشاره کرد و گفت:برای اولین بار جهت حضور در گیم نت ها برنامه ریزی کردیم تا شاهد شرط بندی و استفاده از دخانیات در این فضا نباشیم.

 

 

دهنادی ادامه داد: تلاش داریم در قالب این رویداد ملی، سواد رسانه ای و بازی سازی به جامعه هدف یاد دهیم تا بازار بزرگ 40میلیونی ایران از جنگ کفار در بیاید.

 

وی از تلاش برای شناسایی فرصت های ایجاد اشتغال در حوزه بازی های رایانه ای خبر داد و خاطرنشان شد: تربیت بازی ساز در ایران لازم و واجب است باید این اقتصاد معرفی شود تلاش داریم اشتغال را در حوزه بازی های رایانه ای داشته باشیم و به جامعه هدف را به چرخه اشتغال وصل کنیم. 

 

دهنادی اظهار کرد: امروز بازی یکی از مهمترین روش های فرهنگی و یکی ازکانال ها امربه معروف و نهی از منکر است باید از این فرصت به نفع جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰
شبستان مازندران |