اخبار

به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی

کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از ایجاد فرصتی نو برای خوانش و پژوهش فرهنگ خبر داد.

افشین تحفه‌گر در آیین گشایش کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: این کتابخانه با بیش از چهارهزار جلد کتاب تخصصی،هفتصد اثر پژوهشی شامل طرح های تحقیقاتی، پایان نامه و رساله مکتوب دانشگاهی و هزار نسخه دیجیتال از طرح‌ها، گزارش‌ها و رویدادهای رخ داده در حوزه فرهنگ عمومی آغاز به کار می کند. 

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی درباره امکانات و روال خدمت رسانی کتابخانه تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن کتابخانه و وجود منابع و طرح های پژوهشی، کتب و سایر منشورات، مانند سایر کتابخانه‌ها امانت داده نمی‌شود و علاقمندان می توانند از فضای موجود برای خوانش و بهره‌برداری منابع استفاده نمایند.

تحفه‌گر در ادامه به گردآوری کتب گزارش عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان از ادوار گذشته در کتابخانه خبر داد و افزود: مصوبات و عملکرد شورای استان و شهرستان‌ها در یک دوره سی ساله از سال ۱۳۷۲ تاکنون گردآوری و در کتابخانه عرضه شده است. 

وی همچنین با برشمردن ضرورت آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: به همان میزان که پیش بینی آینده فرهنگ عمومی اهمیت دارد؛ تجربه‌نگاری و دیرینه‌پژوهی نیز می‌تواند در احیای ارزش‌های فرهنگ عمومی و استوار نمودن ریشه‌های آن در برابر طوفان فزاینده دگرگونی‌های ناگزیر فرارو، ثمربخش باشد. 

تحفه‌گر افزود: کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی با این رویکرد و با باور این شعار دیرین که گذشته، چراغ راه آینده است؛ از پژوهشگران، صاحب‌نظران، دانشگاهیان و تمامی علاقمندان به خوانش منابع فرهنگ عمومی دعوت به بازدید و بهره‌برداری از منشورات گردآوری شده می نماید.

گفتنی است آیین گشایش کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی استان امروز بیست و دوم آبان‌ماه با حضور دبیر شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نمایندگانی از سایر نهادهای فرهنگی در محل دبیرخانه شورا واقع در نبش خیابان مدرس ۳ مشهد برگزار شد. 

۲۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۱
آزاده آزادنیا- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |