اخبار

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در سال 1401 (استان قزوین)

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در سال 1401 (استان قزوین)
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور نوجوانان و جوانان در کف خیابان‌ها بودیم . این امر بیانگر این واقعیت است که دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه، به نقش و وظایف خود خوب عمل نکرده اند.

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در روز سه شنبه هفدهم آبان ماه در سالن جلسات دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد. در این نشست که محوریت آن تعیین سیاست ها و راهبردهای جامع برای جوانان و نوجوانان شهرستان بود، نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک بر خسارت بار بودن کم کاری متولیان فرهنگی تأکید نمود.

وی افزود: وقتی با نوجوانان دهه هشتادی شرکت کننده در اغتشاشات اخیر صحبت می‌کردیم متوجه می‌شدیم که ذهن، فکر، آموزش و فرهنگ آنها موجب شده به سمت دیگری سوق یابند واین مسائل را رقم بزنند.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: در زمینه مسائل فرهنگی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و بودجه فرهنگی ۲.۵ برابر شده است. همه دستگاه‌های فرهنگی از آموزش و پرورش گرفته تا تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌ها باید در زمینه ارتقای فرهنگ این شهرستان گام بردارند و دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی دیگر هم باید مساعدت لازم را داشته باشند.

فتوحی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور نوجوانان و جوانان در کف خیابان ها بودیم. این امر بیانگر این واقعیت است که دستگاه های متولی فرهنگی در جامعه، به نقش و وظایف خود خوب عمل نکرده اند؛ لذا بخش عمده‌ای از ناکارآمدی‌ها مربوط به بودجه نیست بلکه مربوط به مدیریت و نظارت است.

۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹