اخبار

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:

ایام جام جهانی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است

ایام جام جهانی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است
سیفی با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه گفت: یکی از مواردی که زمینه‌ساز مناسبی برای نشاط اجتماعی است و می‌تواند به تغییر ذائقه فرهنگی و فضای اجتماعی جامعه کمک کند، بحث مسابقات فوتبال جام جهانی و مسابقات ورزشی است.

دومین جلسه کارگروه استانی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر ذیل شورای فرهنگ عمومی امروز سه‌شنبه (17 آبان) با موضوع برنامه‌های استان خوزستان ویژه مسابقات جام جهانی در سالن معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

 عبدالرضا سیفی در این جلسه با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه اظهار کرد: یکی از مواردی که زمینه‌ساز مناسبی برای نشاط اجتماعی است و می‌تواند به تغییر ذائقه فرهنگی و فضای اجتماعی جامعه کمک کند، بحث مسابقات فوتبال جام جهانی و مسابقات ورزشی است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این ایام صورت گیرد افزود: تاکنون در استان چند جلسه در رابطه با برنامه‌های مختلفی که می‌توان برای این موضوع طراحی کرد، بحث و گفت‌وگو شده و چند رویداد مدنظر قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از این برنامه‌ها، برگزاری بازی‌های رایانه‌ای بود که با استقبال خوبی مواجه شد اضافه کرد: پیش از این مدل‌هایی از مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در استان برگزار شده و جامعه آماری خوبی در این زمینه داریم و به واسطه همین موضوع می‌توانیم مخاطبان بیشتری را به ویژه نسل نوجوان و جوان را به سمت‌ بازی‌های مناسب کامپیوتری جذب کنیم.

 

سیفی تصریح کرد: این مسابقات در چند استان برگزار می‌شود ولی به نظر می‌رسد با کاری که در خوزستان قرار است انجام شود و به واسطه روحیه مردم استان که علاقه زیادی به ورزش فوتبال دارند، ما می‌توانیم پرچم‌دار این مسابقات در کشور باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این مسابقات و برنامه‌هایی که برای این ایام تدارک دیده شده، با همکاری متولیان امر و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد به نحو احسن برگزار شود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج نیز با بیان اینکه برای رویداد جام جهانی از سوی شورای فرهنگ عمومی تدابیری اتخاذ شده تا برنامه‌ریزی مشترکی برای جشن‌ها و رویدادها و جشنواره‌های مرتبط با این ایام انجام شود عنوان کرد: ظرفیت‌های مفهومی جام جهانی 2022 قطر شامل «نشاط اجتماعی»، «هویت ملی» و «انسجام اجتماعی» است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: توسعه نشاط اجتماعی و هویت ملی مبتنی بر تنوع اقوام ایران‌زمین و تقویت انسجام اجتماعی و یک‌رنگی مردم مخصوصا ذیل شعار «تا پای جان برای ایران» مورد توجه مردم، بخش خصوصی، فعالان مردمی و دستگاه‌های دولتی نسبت به جام جهانی پیش رو است.

 

وی اذعان کرد: جام جهانی دو بعد دارد یکی اینکه مسابقات در نزدیکترین جا به لحاظ جغرافیایی نسبت به ایران برگزار می‌شود و فرصتی برای آشنایی با کشورها، رنگ‌ها و زیست بوم‌های مختلف است و دوم اینکه کشور و تیم ملی ما باید حضوری مفتخرانه و با برنامه داشته باشد که طبعاً حمایت بدنه مردمی، آن را تقویت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج خاطر نشان کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی در فضاهای داخلی، شهرداری‌ها و ادارات کل ورزشی پیش‌بینی و طراحی شده و همچنین بسیاری از بدنه‌های بخش خصوصی فعال شدند که بتوانند محیط‌های بهتری برای شادی و نشاط مردم فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در این ایام تاکید جدی بر تولید و عرضه اقلام هواداری شده است بیان کرد: غیر از لباس تیم ملی، مشابه آن اقلام هواداری شامل کلاه، هدبند، سربند و مچ بند بوده که بهانه‌ای است برای اینکه مخصوصاً جوانان و نوجوانان با تهیه آن به سادگی بتوانند موجی از همرنگی و همدلی را در حمایت از تیم ملی فوتبال و ابراز احساسات هم‌افزا و همگرای خود نسبت به تیم ملی ایران داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری جام بازی‌های رایانه‌ای فوتبال، مسابقه کتابخوانی جام جهانی در قالب بازی آنلاین، مسابقات استعدادیابی، پخش بازی‌های تیم ملی در جام جهانی در اماکن عمومی، ساخت سرود ویژه جام جهانی متناسب با نتیجه بازی، تولید اقلام هواداری (من طرفدار ایرانم)، لیگ ورزشی محلات، تولید و اهدای محتوای چندزبانه در خصوص تاریخ و تمدن ایران و برنامه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی با هدف نشاط اجتماعی در استان‌ها از جمله اقداماتی است که برای ایام جام جهانی برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه نمایندگانی از اداره کل ورزش و جوانان استان، شرکت فولاد خوزستان، صدا و سیما، فرمانداری اهواز، دفتر نماینده ولی فقیه، قرارگاه فضای مجازی سپاه، فراجا و ... در خصوص چگونگی بهتر برگزار کردن برنامه‌های ایام جام جهانی بحث و تبادل نظر کردند.

 

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه از پوستر جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی خوزستان مسابقات حضوری فیفا در شهرستان‌های استان رونمایی شد.

 

۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |