اخبار

شهردار اهواز:

طراحی ۴۰ المان متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی اهواز/ نیازمند انسجام بخشی و بین‌بخشی هستیم

طراحی ۴۰ المان متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی اهواز/ نیازمند انسجام بخشی و بین‌بخشی هستیم
امینی از طراحی المان‌هایی متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی اهواز جهت نصب در ۴۰ میدان اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: امروز در اهواز بیش از هر چیزی به انسجام بخشی و بین‌بخشی نیاز داریم تا ضمن شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها، از هدررفت منابع جلوگیری کنیم.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم طراحی المان‌هایی با هویت تاریخی، فرهنگی و اسلامی در شهر اهواز اظهار کرد: در این رابطه حدود 40 میدان اصلی در شهر اهواز متناسب با مختصات، وضعیت فیزیکی موجود و طرح‌هایی که در خور شأن اهواز باشد، جهت معرفی هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر اصیل اهواز احصا شده است.

 

شهردار اهواز افزود: خوزستان و اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس و مقاومت و دروازه ورود به تشیع بوده و رنگین‌کمانی از اقوام در اهواز در کنار هم با اشتراک مساعی در حال زندگی هستند که یک ظرفیت استثنایی در کشور محسوب می‌شود و همین انسجام باعث یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب و خوزستان شده و در آینده می‌تواند به تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری که «دشمن نگران ایران قوی است» کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران قوی با همین مؤلفه‌ها می‌تواند تقویت شود و خاری در چشم دشمنان و کسانی باشد که از پیشرفت این کشور و توسعه انقلاب اسلامی در دنیا نگران هستند اضافه کرد: حتما با احداث نمادهای ملی، مذهبی و تاریخی که معرف مختصات، ماهیت، هویت و اصالت شهر اهواز باشد در آینده این نقیصه شهری هم در ورودی‌ها و هم میادین شهری برطرف می‌شود.

 

فعالیت‌های مشترک فرهنگی و رسانه‌ای شهرداری اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

امینی همچنین در خصوص اقدامات مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شهرداری اهواز تصریح کرد: طی مذاکراتی که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته، بنا شده در اولین فرصت نشست مشترک کاری و کارشناسی داشته باشیم و فهرست فعالیت‌های مرتبط و مشترک در حوزه رسانه و فرهنگ را احصا کرده و به بحث بگذاریم و در صورت موافقت دو طرف فعالیت‌ها را در قالب برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری به صورت عقد تفاهم‌نامه آغاز کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز در اهواز ما بیش از هر چیزی به انسجام بخشی و بین‌بخشی نیاز داریم ابراز کرد: همه بخش‌ها و ادارات کل، نهادهای خدماتی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی نیاز به این دارند که نیازهای داخلی خود را تقویت کنند چرا که مشکلات زیادی در وضعیت زندگی شهری مردم و حوزه اجتماعی مشاهده می‌شود که لازمه آن انسجام داخلی بخش‌ها است تا از این طریق بتوانند با قوت و قدرت به جنگ مشکلات بروند.

 

شهردار اهواز با اشاره به اینکه همین‌طور بین بخش‌های مختلف حاکمیتی هم باید هماهنگی حداکثری وجود داشته باشد تا از هدررفت منابع جلوگیری شود اذعان کرد: ظرفیت‌هایی زیادی وجود دارد که می‌تواند با اشتراک دو نهاد به ثمر و بهره‌برداری برسد که امیدواریم با شناسایی این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بیشتر از استعدادها و ظرفیت‌ شهر بتوانیم در حوزه فرهنگی، اجتماعی، زندگی شهری، حقوق شهروندی و وظایف و تکالیف شهروندان در مجموعه شهر و میادین و معابر و اوضاع عمومی شهر به نتایج مطلوبی برسیم که نتیجه نهایی آن رضایت مردم اهواز باشد.

 

فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در دو بخش شهروندی و مذهبی

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز عنوان کرد: این فعالیت‌ها در دو بخش شهروندی و مذهبی در حال انجام است که در بخش شهری و شهروندی هم در حوزه شهری و هم در حوزه ورزش و فرهنگ شهر برنامه‌ریزی و مقدمات فراهم شده که بخشی از برنامه‌ها نیز اجرا شده است.

 

امینی ادامه داد: در بخش مذهبی نیز در مناسبت‌های ملی و مذهبی با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی، مساجد، کانون‌ها و مراکز فعال فرهنگی شهر و حمایت شهرداری می‌توانیم در این مناسبت‌ها بروز و ظهور جدی‌تری داشته باشیم.

 

لزوم انسجام میان شهرداری و شهروندان

وی خاطر نشان کرد: اصل وظیفه فرهنگ در شهرداری بحث حقوق و تکالیف شهروندی و اطلاعاتی است که باید به شهروندان برسد تا به بهتر شدن محیط زندگی با رعایت اصول شهری و شهرداری و انجام خدماتی که در قانون پیش‌بینی شده، بپردازند.

 

وی بیان کرد: اگر انسجام بین شهرداری و شهروندان اتفاق بیفتد حتما وضعیت محیط زیستی بهتری برای شهر خواهیم داشت و این نیازمند اطلاع‌رسانی درست و آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی از سوی شهرداری در راس آن و دیگر نهادهای حاکمیتی است و همکاری سایر دستگاه‌ها هم می‌تواند این انسجام شهری را ایجاد کند تا ما به لحاظ کالبد و فیزیک شهری یک شهر فاخر داشته باشیم.

 

شهردار اهواز یاد آور شد: با یان اقدامات طبعا محتوای داخل شهر هم متناسب با محیط فیزیکی و کالبدی توسط دست‌اندرکاران و مردم رقم خواهد خورد که امیدواریم با جهشی که به سمت توسعه و آبادانی شهر ایجاد می‌شود، بتوانیم اهواز را به شأن و جایگاه خود نزدیک کنیم.

 

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |