اخبار

گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد
به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی خوزستان با حضور هیأت رییسه شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج امروز شنبه (14 آبان) در گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان، با تسلیت ایام وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: این جلسه هفتادونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان است و از همه ائمه جمعه، فرمانداران و اعضای شورا فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها دعوت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شورای فرهنگ عمومی را از ابداعات و یادگارهای دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را با توجه به ماهیت قرارگاهی و وظایف سنگین آن برای اجتماعی کردن موضوعات فرهنگی کافی نمی‌دیدند لذا امر به ایجاد شورای فرهنگ عمومی دادند.

 

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان‌ها فعال است از این رو در این جلسه بناست وضعیت فرهنگ بررسی شود و حول محور فرهنگ عمومی و مسائلی که وجود دارد خواهیم پراخت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر نقش کلیدی مبحث فرهنگ تأکید کرده و نام‌گذاری روزی به نام فرهنگ عمومی و نشستی که به  همین مناسبت با حضور هیأت رییسه شوراهای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها برگزار شده را فرصتی برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالت مسئولین امر در این زمینه دانست.

 

حجت‌الاسلام سید مجتبی تاج‌گردون نیز با تبریک روز فرهنگ عمومی نیز عنوان کرد: موضوع جاری شورای فرهنگ عمومی استان نظام تعلیم و تربیت در استان است که در چهار بخش حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و مدارس دنبال می‌شود و در هر بخش نیز تاکنون چند جلسه تشکیل شده است.

 

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تشکیل شبکه جهانی زنان مسلمان را پیشنهادی داهیانه خواند و ابراز کرد: خوزستان ظرفیت کر بین‌المللی را دارد و تشکیل چنین شبکه‌ای دور از دسترس نیست.

 

وی از تشکیل شورای انیدشه‌ورز بانوان خبر داد اضافه کرد: بنا داریم این شورا را با حضور افراد مختلف از طیف‌ها و تفکرات متعدد ادامه دهیم بنابراین از تمام نهادهایی که می‌توانند اطلاعات بانوان فرهیخته را در موضوعات فرهنگی جمع‌آوری کنند خواسته‌ایم این افراد را برای حضور در این شورا به ما معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام تاج‌گردون با بیان اینکه با این اقدام همه کسانی که حرف، نظر، تجربه و طرح دارند می‌توانند در این شورا ارائه دهند و حرف همه شنیده می‌شود اذعان کرد: از آنجا که خوزستان دروازه ورود تشیع است، این قابلیت را نیر دارد که بتواند کریدور صدور فرهنگ اسلامی نیز باشد.

 

همچنین ناصر سودانی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی، صدا وسیما و نیروهای امنیتی انتظامی هر کدام وظایفی در قبال این شورا دارند که باید به آن عمل کنند.

 

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) خوزستان ادامه داد: دستگاه‌ها باید به شکل متمرکز و نه موازی‌کاری و سازمان‌های مربوطه با یک مرکزیت قرارگاهی در موضوعات مختلف هم‌اندیشی داشته باشند.

 

مسعود حمیدی‌نژاد نیز با اشاره به حضور پرشور مردم به ویژه دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان، به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم نشان‌دهنده این است که در رابطه با آموزش و پرورش و تربین نسل جوان و نوجوان و تربیت مدیر برای جمهوری اسلامی مقداری کوتاهی کردیم که باید این کار را جدی‌تر بگیریم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین با محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: زمینه برای کار فرهنگی و تبیینی در مدارس کاملا فراهم است و باید در این راستا زمینه گفت‌وگو و دیدن ایران قوی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

 

دیگر اعضای شورا نیز در این جلسه به بیان راهکارها، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص افزایش کارآمدی و اثرگذاری هرچه بیشتر شورا پرداختند.

 

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۰۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |