اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ضرورت ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان/ اجازه ندهیم تفکر سکولاریسم و الگوی غربی زنان محقق شود

ضرورت ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان/ اجازه ندهیم تفکر سکولاریسم و الگوی غربی زنان محقق شود
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بر ضرورت ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان برای حفظ حقوق زنان و عفت و پاکدامنی آنها در تمام کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تفکر سکولاریسم و الگوی غربی درباره زنان محقق شود.

 

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز شنبه (14 آبان) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تسلیت رحلت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین سطح‌بندی‌ها و جنگ تمدن‌ها، جنگ نرم فرهنگی است و لبه تیز درگیری تمدن اسلامی و غربی نیز مساله بانوان و پوشش و عفت زنان است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در هر جنگی چه نظامی و چه فرهنگی شناخت میدان‌های تلاش دشمن بسیار مهم است اضافه کرد: وقتی عرصه تلاش دشمن را شناسایی کردیم طبیعتا برای مقابله با آن نیاز به نقشه جامع فرهنگی داریم و بدون آن هر نوع اقدامی کم‌اثر یا بی‌نتیجه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه از آشکارترین نشانه‌هایی که می‌تواند نفوذ فرهنگ اسلامی یا نفوذ فرهنگی غرب را در جامعه به ما نشان دهد، پوشش ظاهری مردم است تصریح کرد: البته در این زمینه نباید سیاه‌نمایی کرد؛ بدلباسی به عنوان شاخصه‌ای برای افول معنویت در جامعه نیست کمااینکه می‌بینیم گرایش نسل امروز به عبادات و مناسک مذهبی چشم‌گیر است و حضور جوانان و نوجوانان در اربعین و حرم ائمه اطهار (ع) نمونه بارز این مدعا است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان را تیر خلاصی به دشمنان بود و حجت را بر همگان تمام کرد افزود: مردم بار دیگر بزگواری کردند و نواقص را نادیده گرفتند؛ البته حضور در صحنه مردم به معنای رضایت آنها از عملکرد مسئولان نیست ولی این گله‌مندی باعث عدم حضور حماسی آنها نیز نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند حضورچندمیلیونی جمعیت در راهپیمایی 13 آبان را نادیده می‌گیرند ولی تعداد چند صدنفری معترضان و اغتشاشگران را برجسته می‌‌کنند ادامه داد: آنها تلاش می‌کنند کاه را کوه و کوه را کاه جلوه دهند و این خصلت رسانه‌های معاند است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان عنوان کرد: یکی از تلاش‌های دشمن این است که منکر را ارزش و معروفات را تبدیل به ضدارزش کند که از نمونه‌های آن می‌توان به بالا رفتن سن ازدواج، فرزندآوری، پوشش و عفت بانوان و ... اشاره کرد.

 

وی بر ضرورت ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان برای حفظ حقوق زنان در تمام کشورهای اسلامی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن ناآرامی‌های اخیر را به واسطه موضوع زن ایجاد کرده ما نیز باید میدان مبارزه را به میدانی جهانی تبدیل کنیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم تفکر سکولاریسم و الگوی غربی درباره زنان محقق شود ابراز کرد: برای راه‌اندازی شبکه جهانی زنان مسلمان با هدف حفظ عفت و پاکدامنی باید کارگروهی تشکیل و این مساله هر چه سریع‌تر دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه هر چیزی بخواهد به گفتمان تبدیل شود نیازمند تلاش است خاطر نشان کرد: امیدواریم با تشکیل این شبکه بتوانیم فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه محقق کنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با تقدیر از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و سپاه و بسیج جهت مدیریت آشوب‌های اخیر اذعان کرد: در این مدت صف‌بندی‌ها مشخص شد و معترضان صف خود را از آشوبگران جدا کردند؛ به نظر می‌رسد مماشات در این جریان دیگر کافی است و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم با آشوبگران و کسانی که به مقدسات توهین کردند، برخورد قاطع داشته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به فراهم کردن بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به مردم تاکید کرد: ما در حوزه دفاعی خوب عمل کردیم و در حوزه علم و تکنولوژی موفق بودیم ولی در مسائل اقتصادی توفیق چندانی نداشتیم؛ باید به مطالبات مردم به ویژه در بحث اشتغال توجه داشته باشیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه به بیان اینکه مسئولان باید در میدان عمل حضور داشته باشند و اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند یاد آور شد: مردم باید ببینند که چه کارهایی انجام شده و لازم است صدا و سیما و رسانه‌ها همان گونه که مشکلات را بیان می‌کنند باید اقدامات و دستاوردهای انقلاب را و پیشرفتی که بعد از انقلاب داشتیم را منعکس کنند.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |