اخبار

حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی

حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین: ما وقتی فرهنگ های ایمانی، توحیدی، قرآنی و اعتقادی داریم، باید پای آنها بایستیم و ایستادگی کنیم. اما اگر خدایی ناکرده فرهنگی در حوزه اعتقادی و ایمانی نداشته باشیم، در آن زمان خدا باید به فریاد ما برسد؛ چراکه مصداق آیه «اِنّ الاِنسانَ لَفی خُسر» خواهیم بود.

 آیت ا... عبدالکریم عابدینی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در روز 14 آبان «روز فرهنگ عمومی» در جمع همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور یافت . نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این نشست صمیمی ضمن اشاره به نظام قبل از انقلاب اسلامی که نظامی دست نشانده بود و چشم انداز تعریف شده ملی دینی در آن فرهنگ وجود نداشت، در خصوص انسجام فرهنگی ایجاد شده پس از انقلاب توسط امام خمینی (ره) مطالبی را ایراد نمود و عنوان داشت: اگر ما برای این انسجام فرهنگی ارزش قائل باشیم، خود بخود در جهان  معارضاتی را پیش چشم خواهیم داشت. یکی از این معارض های فرهنگی برای ما که به ظاهر معارض است ولی در اصل در طول فرهنگ ماست، موضوع مسیحیت می باشد. در آیات قرآن وقتی حضرت مسیح می خواهند با مردم سخن بگویند، بنی اسرائیل را مخاطب قرار می دهند؛ ولی وقتی پیامبر اسلام (ص) می خواهند سخنی بگویند، تمامی مردم را مخاطب قرار می دهند که بنی اسرائیل و تمامی انسان ها را نیز شامل می شود. پس اسلام و مسیحیت و ادیان دیگر معارض هم نیستند؛ بلکه در طول هم هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: تمامی پیامبران برای یک حقیقت مبعوث شده اند و ما مسلمانان بر حقانیت تمامی پیامبران ایمان و باور داریم. مکتب انبیا تماما به هم متصل است و همگی برای یک حقیقت آمده اند و مبعوث شده اند.

آیت ا... عابدینی افزود: برخی واژه ها جزء واژه های فرهنگی ما هستند که باید در مورد آنها دقت فراوان شود. واژه «دین» در قرآن فراوان استفاده شده است؛ اما این واژه به تثنیه و جمع در قرآن دیده نمی شود. ما کلمه ادیان در قرآن نداریم و در واقعیت بیرونی هم ما ادیان نداریم: اِنّ الدّین عِندَ الله الاِسلام. فقط اسلام در پیشگاه خداوند، دین می باشد. باید در خصوص این مسائل اندیشه کرد. ما وقتی فرهنگ های ایمانی، توحیدی، قرآنی و اعتقادی داریم، باید پای آنها بایستیم  و ایستادگی کنیم. اما اگر خدایی ناکرده فرهنگی در حوزه اعتقادی و ایمانی نداشته باشیم، در آن زمان خدا باید به فریاد ما برسد چراکه مصداق آیه «اِنّ الاِنسانَ لَفی خُسر» خواهیم بود.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵