اخبار

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

آسیب های اجتماعی ادارات و سازمان های دولتی احصا شود

آسیب های اجتماعی ادارات و سازمان های دولتی احصا شود
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در یکصد وچهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: آسیب های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه های دولتی را احصا کنید

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورا و دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی پیش از ظهر امروز در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: لازم است در ابتدای همه امور آسیب های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه های دولتی استان که ما متولی اصلی آنها هستیم احصا شود.

وی افزود: با کارکنان و کارمندان دستگاه های اجرایی و نظامی و انتظامی و نهادهای عمومی جلسات کاری و بررسی آسیب های این حوزه مدنظر قرار گیرد و آموزش های ضمن خدمت با موضوعات انقلاب اسلامی و اخلاق و فضیلت های اسلامی در برنامه های آموزشی آنها گنجانده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان ضمن اشاره به یکی از روایت های امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) در این روایت برادران ایمانی را به سه نکته مهم توصیه فرموه اند که در صورت بکار نبستن این نکات، از هم فاصله خواهیم گرفت و نفرت ایجاد می شود، اولین نکته انصاف با یکدیگر که در رفتار و گفتار و عمل نیاز هست انصاف داشته باشیم بعضی ها در این اتفاقات اخیر اسیر فضای مجازی شدند که منجر به قضاوت ها غیر منصفانه در این حوادث شد، دوم مهربانی با همدیگر مدنظر باشد سوم نیز ترک حسادت در همه رفتارهایم وجود داشته باشد.

ایشان مصداق این روایت از امام صادق(ع) را تحلیل دقیق از آسیب های اجتماعی دانسته و عنوان کرد: این تنگ نظری ها و قضاوت های اشتباه و عدم مهربانی با همدیگر در این روایت از مهمترین مصادیق آسیب های اجتماعی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در سال 1390 گفت: رهبر معظم فرمودند اینقدر که در علم و تکنولوژی پیشرفت کردیم در اخلاق و رفتار پیشرفتی حاصل نشد و در این زمینه تلاشی وافر برای بهبود اخلاق و ترویج فضیلت صورت نگرفت.

وی در همین زمینه با رجوع به سخنان گهربار مقام معظم رهبری در 10 سال پیش، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همه این مشکلات را سال ها پیش هشدار دادند که فرمودند مهمترین مسئله نزد مسئولین برطرف کردن آسیب های اجتماعی باشد زیرا در این زمینه دچار مشکل هستیم.

ایشان تاکید نمودند: آسیب های اجتماعی در کل کشور و استان کردستان به انحای مختلف از جمله اعتیاد، طلاق، بیکاری و حاشیه نشینی توسط دشمن هدف قرار گفته شده است، اگرچه این نوع آسیب ها در همه کشور های دیگر جهان نیز وجود دارد حتی در جوامع و کشورهای به قول پیشرفته آمریکا و فرانسه نیز خودکشی دختران وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اذعان داشت: آمریکایی ها برای ما و مسائل و مشکلات ما بسیار وقت می گذارند ولی ما برای رصد مشکلات آنها وقت نمی گذاریم از سوی دیگر مشکلات ما با آنها به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

وی تاکید نمود: از کلی گویی بپرهیزیم، کردستان از بسیار جهات در حوزه های اجتماعی رشد قابل توجهی داشته است و لازم است بر اساس ویژگی های استان کردستان مسائل حل وفصل شود زیرا جنس مسائل و مشکلات کردستان متفاوت تر است با دیگر نقاط ایران.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان در پایان پیشنهاد کردند: اعضای شورای تامین استان بعضاً در شورای فرهنگ عمومی عضو نیستند به عنوان اعضای حقیقی یا افتخار انتخاب و در جلسات حضور فعال داشته باشند.


۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۵۴
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |