اخبار

مدیرکل ارشاد کردستان:

رویداد اربعین امسال در کردستان منبع مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود

رویداد اربعین امسال در کردستان منبع مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود
دریایی در یکصد وچهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: رویداد فرهنگی - تربیتی اربعین امسال در استان کردستان، به عنوان منبع مهم سرمایه اجتماعی عمل کرد

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان ورئیس شورا، زارعی کوشا استاندار کردستان ونایب رئیس شورا و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: رویداد فرهنگی - تربیتی اربعین حسینی که برای اولین بار زائرین در مسیر استان کردستان و مرز باشماق به زیارت مشرف شدند، علاوه بر منبع مهم سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین عوامل کاهش آسیب های اجتماعی نیز مطرح شد.

وی افزود: اربعین امسال برای کردستان علاوه بر برکات فرهنگي، تربیتی و اجتماعی، دارای برکات اقتصادی برای مردم کردستان و شهر مرزی مریوان نیز بود، علاوه بر مزیت های این رویداد  مهم فرهنگی و مذهبی، هم افزایی و همکاری کلیه ادارات و سازمان ها و نهادی دولتی و عمومی از جمله شهرداری شهرهای مسیر عبور زائرین سازمان های دیگر نیزبسیار حائز اهمیت و تامل بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: حکمرانی مردمی در مواکب مسیر عبور زائرین و عمودهای فرهنگ و هنر از جمله مهمترین شعار دولت سیزدهم مبنی بر مردمی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری را محقق کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن اشاره به مسئولیت فرهنگ و ارشاد در اربعین حسینی به عنوان کمیته فرهنگی اربعین استان، اظهار داشت: تولید محتوای فرهنگی اربعین براساس زیست بوم استان کردستان تدارک دیده شد بود و ظریب رسانه ای با حضور رسانه های محلی استان و برخط این رویداد فرهنگی و تربیتی یک دیگر از راهبردهای مدنظر کمیته فرهنگی اربعین استان بود.

ایشان در گزارش فرهنگی، هنری و رسانه و قرآنی ارائه داده شده به رئیس و اعضای شورای فرهنگی عمومی عنوان کرد: در همین ایام مبارک فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی  تئاتر خیابانی مریوان منتشر و مهرواره خوشنویسی زریبار برای افراد زیر بیست سال نیز برگزار شد.

علی اصغر دریایی در بخشی دیگر از گزارش خویش یادآور شد: حضور حاج آقا پناهیان در استان کردستان و سخنرانی در میان خادمین اربعین حسینی(ع) از جمله برنامه های بسیار تاثیرگذار ایام اربعین حسینی بود.

وی تاکید کرد: در این مدت 39 برنامه فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآن که معادل هر 48 ساعت یک برنامه فاخر می شود که در اقصی نقاط سطح استان برگزار و تقدیم مردم شد، ما برای شهرها و روستاهای دور افتاده نیز برنامه های فرهنگی متناسب با آن منطقه برگزار کردیم.

دریایی در پایان سخنان خویش عنوان کرد: به اذعان کارشناسان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان تاکنون چنین برنامه هایی در این حجم در استان برگزار و اجرا نشده است.
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان |