اخبار

استاندار کردستان:

فرهنگ بومی کردستان دارای ظرفیت های زیادی است

فرهنگ بومی کردستان دارای ظرفیت های زیادی است
زارعی کوشا در یکصد وچهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در فرهنگ بومی استان کردستان ظرفیت هایی برای حل بسیاری از مسائل و آسیب ها وجود دارد

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان و علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: خلاء برنامه های آموزشی و پژوهشی در تصمیم گیری های استان وجود دارد نیاز هست در کنار شورای تامین امنیت استان، شورای تامین مسائل اجتماعی نیز تدارک و راه اندازی  شود.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های  فرهنگ بومی استان کردستان افزود: برای بعضی از مسائل نیاز به تصمیمات کشوری است، اما در مسائل اخیر استان نیاز به شورایی جهت تصمیم و اجرای بعضی از مسائل در حوزه اجتماعی احساس می شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در بخشی دیگر از عرایض خویش اظهار داشت: تاکنون برای رایزنی با بخشی از جامعه دانشگاهی و متنفذین استان جلسات مفیدی پیرامون مسائل اجتماعی استان کردستان برگزار و خلاء هایی در استان دیده می شود.

وی تاکید کرد: ارتقای سطح سواد رسانه ای و نحوه استفاده از فضای مجازی و نحوه بکارگیری و استفاده از گوشی های هوشمند از جمله نیاز های آموزشی و فرهنگی جامعه امروز ایران به ویژه استان کردستان است.

استاندار کردستان ضمن اشاره به سخنان بعضی از افراد مبنی بر رفع مشکلات و تصمیم گیری از سوی نظام، گفت: من نمی دانم منظور از نظام چه کسی است؟ اما بسیاری از مسائل را می توان در داخل استان و با مشارکت نخبگان استان رفع و رجوع کرد، در واقع بسیاری از مسائل حوزه استان نیاز به تصمیم کلان نیست.

وی ضمن اشاره به ضعف های آماری حوزه آسیب های اجتماعی در سطح استان، اظهار داشت: آمارهای واقعی در حوزه اجتماعی از جمله آمار دقیق بیکاری و بزه های اجتماعی در سطح استان کردستان وجود ندارد.

ایشان تاکید داشت: اتاق های فکر و هم اندیشی بصورت جدی تشکیل و برگزار شود و نکات انتقادی را احصا و در جلسات شورای فرهنگ عمومی و جلسات دیگر مورد بررسی قرار گیرد، در اتفاقات اخیر نیاز به تحلیل های درست هستیم زیرا این اتفاقات که در سال های قبل از جمله 98 و 96 و قبل تر نیز بوده مشابه هستند لذا لازم است اطلاعات دقیق این اتفاقات جمع آوری و تحلیل شود.

زارعی کوشا از پژوهشگران حوزه اجتماعی خواست با مراجعه به داده های این اتفاقات در ارگان ها و سازمان های مربوطه، عنوان کرد: به واقع طراحی دشمن برای اغتشاشات در سطح استان کردستان و کشور سیر تکاملی داشته، تسلط بر مدیریت این حوادث نیز آگاهانه تر شده است دشمن نقاط قوت و ضعف ما را بهتر احضا نموده اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آستانه تحریک مردم پایین آمده است،  ابزار رسانه ای که در اختیار دشمن قرار گرفته است مشکلات زیادی را بوجود آورده است، با این شرایط بوجود آمده ما بیشتر نگران امنیت سرمایه گذاری در استان هستیم.

استاندار کردستان ضمن اشاره به وضعیت بلامنازع اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان گفت: آنچه در استان موجب نگرانی است امنیت سرمایه گذاری است وگرنه برای نظام جمهوری اسلامی با این اقتدار و توانایی نظامی و امنیتی در منطقه با این اغتشاشات جزئی مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در خصوص خلاء های موجود اظهار کرد: فاصله ما با دهه هشتادی ها انکار ناپذیر است و در درک این مقطع سنی با مشکل مواجهه شده ایم در این میان بسیاری از تصمیمات توسط کسانی گرفته می شود که از صبح تا عصر در اتاقی نشسته و هرگز به میان مردم و در کوچه و خیابان و مترو حضور نمی یابند و از اوضاع جامعه و اقشار مختلف مردم خبر ندارند.

ایشان تاکید نمودند که ریشه اصلی موضوعات و اتفاقات اخیر بررسی شود و گفت: نگرانی عمده ما خدشه وارد شدن بر امنیت پایدار مردمی پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان است.
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان |