اخبار

هفتصد و هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد

هفتصد و هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد
هفتصد و هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز سه شنبه یازدهم آبان‌ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، در جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی که به بهانه فرارسیدن هفته نوجوان و روز دانش آموز، با دستور جلسه آسیب شناسی فعالیت نهادهای فرهنگی در حوزه نوجوانان برگزار شد، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گزارشی از فعالیت های نهاد متبوع خود ارائه کرد.
تاریخی با بیان این که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید به عنوان یاری دهنده وزارت آموزش و پرورش، نقش تکمیلی داشته باشد، گفت: در دوره اخیر فعالیت انجمن اسلامی دانش آموزی، با هدایت حجت الاسلام علی اکبری، منظومه فکری و تربیتی نوجوانان تهیه شد.
وی با اشاره به این که مولفه های فعالیت پرورشی برای دختران نوجوان، متفاوت از پسران نوجوان است، گفت: "الگوی تعالی دختران" با رویکرد ارائه دورنمایی از فعالیت پرورشی دختران نوجوان تدوین و مجموعه "نیلوفرانه" به عنوان بسط این نگرش منتشر شد.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بخش دیگر فعالیت اخیر این اتحادیه را متمرکز بر برپایی اردوهای نوجوانان دانست و از راه اندازی "اردو بهشت" به عنوان مرکز تخصصی برگزاری اردوهای دانش آموزی با اهداف تربیتی برای نوجوانان خبر داد.
در این نشست همچنین مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برنامه نهادهای فرهنگی برای نوجوانان گفت: نهادهای متعددی در کشور با گروه سنی نوجوان سر و کار دارند اما به دلیل عدم انسجام در فعالیت ها، دچار موازی کاری هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین بر لزوم محور قراردادن مقوله نشاط و هویت در طراحی برنامه های فرهنگی نوجوان محور تاکید کرد.
 امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه که در غیاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست جلسه را عهده دار بود با بیان این که محدوده سنی نوجوانی هنوز مورد اتفاق نهادهای فرهنگی کشور نیست، گفت: امروز تمرکز بر فعالیت های فرهنگی مرتبط با نوجوانان در کشور بیش از پیش احساس می شود.
وی با اشاره به این که بخش مهمی از هویت فردی در سنین نوجوانی شکل می گیرد، بر لزوم فعالیت کارشناسی و وحدت رویه در مدیریت ساختارهای تربیتی نوجوانان در کشور تاکید کرد.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۲۶