اخبار

دشمن شناسی و بصیرت حیله های دشمنان را خنثی می کند

دشمن شناسی و بصیرت حیله های دشمنان را خنثی می کند
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش گفت: در شرایط کنونی با دشمن شناسی و بصیرت افزایی می توان حیله های دشمنان را خنثی و در برابر آن ها ایستادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ سی‌ و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش که با چهار دستور کار از جمله برنامه ریزی جهت تبیین شعائر الهی با محوریت فضائل نبوی و تقویت همگرایی میان اقوام و پرهیز از اختلاف، ترویج فرهنگ کتابخوانی، شکوفایی فرهنگ عمومی در شهرستان و نام گذاری هفته فرهنگ و هنر خاش برگزار شد و با مصوباتی همراه بود.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در این جلسه ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی و محکومیت حادثه اخیر در شهرستان خاش بیان کرد: در راستای ارتقای فرهنگ عمومی باید نسبت به نمود و توسعه آداب، رسوم، فرهنگ و باورهای اجتماعی و منطقه ای که با آرمان های انقلاب و نظام هم خوانی دارد تلاش های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: با بهره گیری از چنین ظرفیتی می توان در مقابل ناهنجاری هایی که موجب آسیب رساندن به فرهنگ و اخلاق عمومی در شهرستان می شود و نا امنی را رقم می زند، ایستادگی کرد.

به گفته امام جمعه شهرستان خاش؛ بهترین مبحثی که می توان از قِبل آن شاهد آرامش در جامعه بود، موضوع پایبندی به واجبات و دستورات الهی از جمله تقوا، نماز، ایمان، رسیدگی به محرومان و ... است که می طلبد در این رابطه فرهنگ سازی شود که علما می توانند این ارزش های اسلامی را به گوش مردم برسانند. 

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت رونق اشتغال در منطقه می طلبد که در راستای رفع مشکل بیکاری در شهرستان تدابیری اندیشیده شود.
۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۴۷