اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ایذه برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ایذه برگزار شد
پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه در سال جاری با موضوع مسائل تربیتی و دینی در مدارس و ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی برگزار شد
عبدالرضا باغ شیرین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه با اعلام این خبر افزود پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه در سال ۱۴۰۱ در محل دفتر امام جمعه شهرستان با موضوع مسائل تربیتی و دینی در مدارس و ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید میثم موسوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، حسن نبوتی فرماندار و نایب رئیس شورا و سایر اعضا برگزار گردید .
حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان در سخنانی به اهمیت سلامت آموزشی مدارس و تربیت دینی و صحیح دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت : مدارس و دانش آموزان نقش بسیار مهمی را در آینده کشور دارند و تربیت درست و آموزش صحیح در مدارس مسئله پر اهمیتی است که می بایست با اعزام مبلغین و مربیان با دانش و متعهد در راستای جهاد تبیین و طرح معراج، شبهات و سوالات دانش آموزان به صورت علمی، دقیق و ظریف پاسخ داده شود.
 ایشان همچنین با اشاره به حوادث تلخ اخیر کشور که با تحریک دشمنان خارجی و کشورهای استکبار و اغفال و نادانی عده ای معدود داخلی صورت گرفته و متاسفانه خساراتی به اموال عمومی دولتی و شخصی مردم وارد شد گفتند: دشمن در صدد استفاده از ذهن پاک دانش آموزان و به انحراف کشاندن مدارس بود که توفیقی نداشت و افزود لاکن اگر حتی یک دانش آموز با این اغتشاش گران همراهی کرده ما باید مسئله را ریشه یابی و برای هدایت و برطرف کردن ضعف ها برنامه ریزی و تلاش نماییم.

حسن نبوتی فرماندار شهرستان نیز با بیان نکاتی مدارس و دانش آموزان را یکی از اهداف همیشگی دشمن به خصوص در اغتشاشات اخیر دانست و یادآور شد مربیان، اولیا، خانواده‌ها و معلمین می بایست در این خصوص به خوبی توجیه شوند و آموزش‌های لازم را ببینند تا نقش هدایتگری خود را به طور صحیح ایفا و دانش آموزان را نسبت به افکار شوم و پلید دشمنان آگاه سازند.
 عبدالرضا باغ شیرین دبیر جلسه نیز ضمن عرض خوش آمد و تشکر از اعضا بابت شرکت در جلسه به بیان موضوع جلسه پرداخت و اظهار داشت هم موضوع مدارس و مسئله آموزش و تربیت و هم فرهنگ عمومی که در تقویم کشور ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده دو موضوع و مسئله بسیار با اهمیت در جامعه هستند که حسب اوامر امام جمعه این جلسه به این مناسبت ها برقرار و امیدواریم مصوبات خوبی در این راستا در این جلسه داشته باشیم
همچنین آقا حسین قلی ملاپور رئیس اداره آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس، تعداد دانش آموزان، تعداد مبلغین اعزامی به مدارس، کلاس ها و برنامه های دینی برای دانش آموزان و اقامه نماز جماعت در مدارس پرداخت و اظهار داشت ما آمادگی لازم را برای اقامه نماز جماعت و اجرای هر برنامه ای که به سلامت فکری ، ذهنی دانش آموزان کمک نماید اعلام می داریم و انتظار داریم مسئولین و ادارات با توجه به گستردگی کار آموزش و پرورش، نیازهای فراوان و محدودیت امکانات و اعتبارات این نهاد با ما همکاری بیشتر و حمایت همه جانبه نمایند .
در این جلسه موارد زیر به تصویب اعضا رسید:
 ۱_ مقرر شد کلاس های تبیین رفع شبهه و پاسخگویی به دانش آموزان با حضور مبلغین در مدارس شهر و روستا دایر گردد
۲_ مقرر گردید :هر هفته در روزهای سه شنبه نماز جماعت در یکی از مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان با حضور امام جمعه و امامت ایشان برگزار شود. 
۳_مقرر گردید همه ادارات و نهادها در راستای اجرای طرح معراج ,اقامه نماز جماعت ,مسائل دینی و رفع نیازهای آموزش و پرورش و مبلغین همکاری کامل نمایند و عبدالرضا باغ شیرین رئیس اداره ارشاد اسلامی از طرف فرماندار به عنوان رابط و مسئول پیگیری در این موارد معرفی گردید .
۴_مقرر گردید شهرداری و شورای شهر به طور ویژه در راستای این طرح و طی هماهنگی با امام جمعه و فرماندار همکاری های لازم را مبذول دارند .
۵_مقررگردید :مسجد النبی که در سال گذشته توسط افراد معلوم الحالی مورد هتک حرمت قرار گرفت با معرفی امام جماعت بعد از چندین سال غیر فعال بودن به برنامه‌های فرهنگی دینی مزین و افتتاحیه این مسجد با حضور مسئولین در آینده نزدیک انجام پذیرد. 
۶ مقرر گردید ادارات و نهادها نسبت به نصب بنر، تعریف برنامه یا اطلاع رسانی در فضای مجازی نسبت به گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اهتمام ورزند.
۱۲ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۵۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |