اخبار

برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رباط کریم

برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رباط کریم
هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام والمسلمین ترابی رئیس جلسه و  امام جمعه رباط کریم ضمن سلام و خیرمقدم و تبریک سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت، فرهنگ سازی در خصوص وحدت و اتحاد را یکی از سرفصل های فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف، اساس همه موفقیت ها و پیروزی هاست که متاسفانه علی رغم اینکه مسلمانان جهان به لحاظ جمعیتی بعد از مسیحیان دومین دین پرجمعیت جهان هستند اما به لحاظ چالش ها و مشکلات، رتبه نخست را دارند.

رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی  علت اصلی همه این مسایل و مشکلات را دامن زدن به تفرقه دانست که فرمان آن در دست دشمنان است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به هفته وحدت و ایام پیامبر مبشر وحدت، اتحاد و همدلی برای یک امت واحده را خیر و  رحمت و تفرقه و اختلاف را عذاب الهی، که ریشه همه مسائل و مشکلات و ناکامی ها همین اختلاف بین مذاهب و اقوام اسلامی است؛ دانست.

امام جمعه رباط کریم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه امروزه آمریکا  و مزدوران شان با تشکیل گروههای تروریستی و تکفیری و هزینه کردن در این راه، آتش اختلاف میان امت اسلامی را شعله ور می کنند و عده ای هم آگاهانه و ناآگاهانه به نمادهای اهل تسنن در جامعه شیعه اهانت می کنند همه و همه برای تضعیف مسلمان جهان و از بین بردن اتحاد ایشان است.

رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی وحدت میان مذاهب و اقوام را یک نیاز و ضرورتی دانست که امروزه بیشتر خود را نشان می دهد و اختلاف و تفرقه اقوام مختلف ایرانی نقشه شوم دشمنان است که می خواهند این وحدت را از بین ببرند.

وی گفت: امروزه حساسیت های محلی و منطقه ای نباید باعث برانگیخته شدن اختلافات و ضربه زدن به وحدت ملی شود زیرا مسئله وحدت و اتحاد ملی مسئله بسیار مهم و حساسی است که متاسفانه ما هم برخی مواقع از آن غافلیم.

امام جمعه رباط کریم در ادامه بر تقویت امور فرهنگی و آماده دفاع بودن در برابر مشکلات و هجمه های دشمنان تأکید کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به جوانان و نوجوانان ما برنامه ریزی کرده اند و امروزه اگر کسی قدمی بردارد که باعث ایجاد تفرقه در کشور شود خیانت کرده است. مسئولین ما در اتحاد بین مردم نقش مهم و تأثیرگذاری دارند که باید با انجام کارهای اساسی و زیربنایی و با بهره گیری از نمونه های تاریخی فراوان  از آثار شوم تفرقه و اختلاف در ایجاد اتحاد و وحدت ملی تلاش نمایند.

حجت الاسلام ترابی همچنین به روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) اشاره و ملت ایران را پرچمدار این مبارزه دانست که همین وحدت و اتحاد بوده که تاکنون دشمن را به زانو درآورده و موجب مقاومت در مقابل استکبار جهانی شده است. وحدت حول محور ولایت و استفاده از فرصت ها و انجام امور مختلف فرهنگی و استفاده از سیره عملی ائمه اطهار(ع) بویژه پیامبر عظیم الشأن(ص) می تواند باعث  تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی شود.

در ادامه جلسه زائری مسئول کمیته اقتصاد و فرهنگ این شورا با اشاره به ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد به تبیین اقتصاد و فرهنگ پرداخت و مبنای هر توسعه ای را توسعه فرهنگی دانست  و تک بعدی بودن حوزه صنعت را موفق ندانست و بر پویا بودن اقتصاد، غیر وابسته بودن آن،  فرهنگ کار و تلاش به جای راحت طلبی و مصرف درست بجای اسراف و تبذیر و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و عدم استفاده از کالاهای خارجی را از جمله محورهای فعالیت این کمیته برشمرد.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام علیانسب، امام جمعه جدید نصیر شهر ضمن تشکر از تشکیل کمیته های تخصصی شورا، مسیر صنعت و پیشرفت را مسیر فرهنگی دانست چرا که باید فرهنگ هر حوزه ای را به شکل فنی بررسی کنیم و از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی استفاده کنیم تا بتوانیم در مقابل فتنه های دشمن مثل  اغتشاشات اخیر که دشمن آن را فرماندهی می کرد و یک  مسئله فرهنگی بود، ولی آتش زیر خاکستر آن اقتصادی بود، پیروز و سربلند بیرون آییم.

در پایان احمدی فرماندار و نایب رییس جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های همه دستگاههای اجرای شهرستان در برنامه های اربعین حسینی و برپایی موکب در سطح شهرستان و در نجف و کربلا و همچنین برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس و قدردانی از زحمات و جانفشانی های نیروی های نظامی و امنیتی در خصوص اغتشاشات اخیر، فتنه های اخیر را یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست که با تلاش و زحمات مسئولین و همکاری مردم شریف، شهرستان رباط کریم کمترین هزینه و خسارت را در پی داشت.

در پایان از زحمات مسئولین که برگزاری برنامه های اربعین و برپایی موکب در سطح شهرستان و همچنین در شهر عراق( نجف و کربلا) از جمله فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه و... قدردانی بعمل آمد.

۱۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |