اخبار

رویکرد اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد مهمترین رویکرد مصون سازی آحاد جامعه

رویکرد اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد مهمترین رویکرد مصون سازی آحاد جامعه
امام جمعه غرق آباد گفت: رویکرد اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد به عنوان مهمترین رویکرد مصون سازی آحاد جامعه می باشد و در این راستا چاره ای جز حمایت از سازمان های مردم نهاد و تیم های محله ای در این زمینه نیست.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،  دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر غرق آباد با موضوع راه کارهای پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی با حضور اعضاء در محل دفتر امام جمعه غرق آباد تشکیل شد.

مجید حجت الاسلام والمسلمین محمد سلطانی ، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهر غرق آباد با اشاره به موضوع جلسه بیان داشت : اعتیاد زمینه ساز بسیاری از مشکلات و مسایل اجتماعی بوده و می تواند نقش مهمی در کم توسعه یافتگی داشته باشد.


وی افزود : رویکرد اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد به عنوان مهمترین رویکرد مصون سازی آحاد جامعه می باشد و در این راستا چاره ای جز حمایت از سازمان های مردم نهاد و تیم های محله ای در این زمینه نیست.


اهداف اصلی رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، با ایجاد حساسیت افزون تر در بین مسئولین و سازمان های مردمی، ضرورت ایجاد یک نهضت عمومی و فراگیر در پیشگیری از اعتیاد را روشن نماید؛ و مبارزه با مواد مخدر از طریق مبارزه اجتماعی با ورود و مشارکت تمام افراد جامعه ازجمله خانواده ها می تواند بسیار موثر باشد.
یوسف حیدری بخشدار نوبران نیر بیان داشت : یکی از عوامل اساسی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، آگاه سازی و آموزش مهارت های زندگی می باشد.


وی افزود: افرادی که از لحاظ اجتماعی دچار آسیب هستند از جمله معتادان به موادمخدر، عموماً دارای مهارت های سطح پایینی برای مقابله با مسائل زندگی و چالش های موجود اجتماعی هستند. آموزش مهارت های زندگی در دوره های مختلف زندگی می تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد. لازم است موضوع آموزش مهارت های زندگی به صورت کاربردی در سنین مختلف بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد تا  از این طریق گامی مهم در پیشگیری از اعتیاد برداشته شود.


برگزاری کارگاه های آموزشی- فراهم نمودن امکانات تفریحی،ورزشی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان-هم افزایی دستگاه های فرهنگی برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد- همکاری آموزش و پرورش نوبران با دانشکده علوم پزشکی در برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد ازجمله موارد پیشنهادی در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۵۳