اخبار

بررسی معضلات و مشکلات اجتماعی شهر شازند در جلسه شورای فرهنگ عمومی

بررسی معضلات و مشکلات اجتماعی شهر شازند در جلسه شورای فرهنگ عمومی
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند با دستور کار هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های فرهنگی شهر مهاجران و بررسی معضلات و مشکلات اجتماعی شهر در سالن جلسات شهرداری مهاجران برگزار گردید.
به گزارش شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند در روز پنج شنبه دهم شهریور با دستور کار هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های فرهنگی شهر مهاجران و بررسی معضلات و مشکلات اجتماعی شهر در سالن جلسات شهرداری مهاجران برگزار گردید.


در این جلسه حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهر شازند و رئیس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: امیرالمومنین(ع) فرمودند از این امور غافل نشوید کسانی هستند که از نعمتی که خداوند به آنها داده غافلگیر می شوند. چه بسا آدمهایی که در این دنیا بواسطه نعمت هایی مثل امنیت و اسلام عزیز و نظام اسلامی غافلگیر می شوند و باید آن مسئولیت را برای بیداری، آگاهی و بصیرت حفظ کنیم.

حجت الاسلام مهدی نژاد گفت: به سبب پرده پوششی خداوند که یکی از صفات خدای تبارک وتعالی ستارالعیوب بودن اوست مغرور شوند و بواسطه پوششی که خداوند کرده و تعریف و تمجیدی که می شود فریب خورده و چون به حرف ما گوش می دهند و به ما احترام می گذارند مغرور شویم. و خداوند هیچ کس را به مانند مهلت دادن، فرصت دادن و ادامه نعمت دادن آزمایش نکرد و آن چیزی که انسانها با آن آزمایش می شوند مهلت است و خداوند به ما مهلت و فرصت می دهد برای خدمت به نظام اسلامی و شهداء جان شیرین خودشان را دادند که اسلام بماند و امروز این قدرت به واسطه خون شهداء به ما داده شده و امروز راه خدمت رسانی باز است.

وی افزود: کسانیکه با رأی مردم به جایی رسیده اند چطور جرآت می کند با آن وضع بی حجابی در خیابان راه می رود و سر سفره نظام نشسته و ابتدایی ترین کار که همان حجاب است را رعایت نمی کند. این قدرت که بواسطه خون شهداء دست من و شما هست می توانیم جلوی این منکرات را بگیریم.


در این جلسه فرماندار و نایب رئیس شورا روسای ادارات به رعایت کامل قانون و عدالت در انجام امور مربوط به خود توصیه کرد و بیان داشت: از هرکوششی در زمینه خدمات رسانی به مردم شهرستان و حمایت از دولت مردمی و عدالت محور دولت سیزدهم دریغ نورزند.


در این جلسه هریک از اعضا گزارشی از فعالیت های فرهنگی خود در شهر مهاجران و پاره ای از معضلات و مشکلات اجتماعی شهر را تشریح و راهکارهای مربوطه جهت کاستن و از بین بردن این معضلات را ارائه نمودند.


دراین جلسه پیشنهاد شد به منظور ارتقاء کلانتری شهر از سوی مراجع مربوطه نیروی انسانی افزایش یابد.


اداره ورزش و جوانان نظارت بیشتری نسبت به مکانهای ورزشی و باشگاهها داشته باشد، شهرداریها و شوراهای اسلامی در انجام امور مربوطه خود پیوست فرهنگی را مد نظر قرار دهند و مقرر شد کارگاه آموزشی آرایشگران توسط اصناف در اسرع وقت برگزار شود.

۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰