اخبار

هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد

هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد
هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی اداره کل کفرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به ریاست حجه الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


حجه الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این جلسه که بادستور  راهکارهای عملی ترویج فرهنگ استفاده مناسب از فضای مجازی(پالایش و ارتقاء سطح محتوی) برگزارشد، گفت: کشور عزیزمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره دستخوش فتنه های متفاوت در طول سالیان گذشته بوده وهست. ما از ابتدای انقلاب با انواع و اقسام فتنه ها مواجه بوده ایم و خوشبختانه نظام آسیبی ندیده و نخواهد دید.


دشمنان نظام وانقلاب برای پیشبرداهداف خود در سنین پایه بویژه در آموزش و پرورش ورود کرده و کار کرده اند و متاسفانه ما نتوانسته ایم آنگونه که باید تاثیرگذار باشیم.


حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود درفضای مجازی، فعال کردن انجمن اولیاء ومربیان،  توسعه حلقات صالحین، فعال سازی هیات های اندیشه ورز در مساجد، برگزاری اردوهای دانش آموزی و تشکیل کارگروه‌های جهادی با موضوع جهاد تبیین را از جمله راهکارهای عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.


مهندس آذری فرماندار شهرستان زرندیه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در این جلسه گفت: ما می بایست واقع بینانه با مسائل برخورد کنیم و با رفتارهای ساده انگارانه خویش موجب توهین به شعور مخاطب نگردد. ما برای تولید محتوی ابتدا نیاز سنجی کنیم و از افراد کارشناس و متخصص در این خصوص کنیم.


فرماندار شهرستان زرندیه هم در این جلسه برگزاری جلسات آزاد اندیشی، گوش سپردن به صحبت‌ها و درد دلهای نوجوانان و جوانان و آگاه سازی خانواده ها از عوامل موثر در کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه در فضای مجازی دانست.


احمدجوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ مومی هنرستان زرندیه هم در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور کار گفت: کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان راه اندازی شده و در اولین جلسه این کارگروه مواردی چون راه اندازی نهضت سواد رسانه ای در شهرستان، آگاه سازی خانواده ها، مدیریت فضای مجازی، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فضای حقیقی، برگزاری کلاسهای فوق برنامه آشنایی ونحوه استفاده صحیح از فضای مجازی، افزایش فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهرستان، راه اندازی شبکه اجتماعی قابل کنترل ملی، تهیه درسنامه آموزش نحوه بهره برداری از فضای مجازی، اعتماد سازی شبکه های اجتماعی داخلی را از جمله راهکارهای عملی استفاده صحیح از فضای مجازی مطرح گردیده است.

۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۱۰