اخبار

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

همایش «گلبانگ بختیاری» ویژه بزرگداشت زنده یاد داراب رییسی برگزار شد

همایش «گلبانگ بختیاری» ویژه بزرگداشت زنده یاد داراب رییسی برگزار شد
همایش گلبانگ بختیاری ویژه بزرگداشت استاد زنده یاد داراب رییسی شاعر انقلابی ایران با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در شوشتر برگزار شد .

همایش «گلبانگ بختیاری» ویژه بزرگداشت استاد زنده یاد داراب رییسی عصر پنجشنبه 5 آبان ماه 1401 با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، هنرمندان، عشایر شوشتری، بختیاری و عرب در شهرستان شوشتر برگزار شد.

 امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در سخنانی با اشاره به سفر یک روزه خود در جمع مردم ، هنرمندان و مسئولین شوشتر گفت : مردم عزیز قوم بزرگ لر و بختیاری ها و در کل زارگرس نشینان و اهالی شوشتر هم چون استاد زنده یاد داراب رییسی برای حفظ و صیانت از اصالت ،زبان ،گویش ،فرهنگ و اداب و رسوم در طول سالیان بسیار تلاش ها کرده اند و امیدواریم نسل جوان و پرورش یافته ی این قوم سترگ نیز در حفظ و حراست از این همه میراث گرانبها و گرانسنگ کوشا باشند . 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان در آیین بزرگداشت استاد داراب رییسی گفت : شوشتر ظرفیت های بالایی در تقویت بن مایه های فرهنگی ایران دارد و توجه به همین ظرفیت ها توسعه ی بیش از پیش این شهرستان تاریخی و باستانی را رقم خواهد زد .‌

 امامی با اشاره به اهمیت توجه به اقوام گفت : اقوام و تنوع قومیت ها برای ایران اسلامی یک سرمایه بزرگ محسوب می شود و بی شک برگزاری این چنین آیین های تاثیرگذار و گرامیداشت اساتیدی چون داراب رییسی و توجه به ظرفیت های اقوام ،ضمن آنکه بستر مناسبی برای ایجاد اتحاد بیشتر است، احیا و تقویت بن مایه های فرهنگ ایران اسلامی و میراث و سرمایه ی فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت . امیدواریم با توجه به رویکرد خوب دولت سیزدهم و برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه فرهنگ و هویت ایران اسلامی، شاهد یک چرخش بزرگ در توسعه و تحول فرهنگی باشیم که یقینا دشمنان ایران و انقلاب را مایوس خواهد کرد . 

در بخشی از برنامه حجت الاسلام والمسلمین ممبینی پژوهشگر و تاریخ نویس بختیاری نیز در سخنانی به زندگی و شخصیت و آثار و افتخارات استاد زنده یاد داراب رییسی اشاره کرد . 

در این مراسم کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص قوم بختیاری و کلیپ رشادت‌ و شجاعت بختیاری ها در حفظ و حراست از ایران و انقلاب نیز در تالار فرهنگ پخش شد و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

همچنین در پایان این برنامه از دو کتاب تالیفی توسط نویسندگان شوشتر ( خانم موسوی و میلاد خیاط) رونمایی و ازده نفر ازپیشکسوتان عرصه ی فرهنگ و هنر تجلیل شد . 

دیدار با روحانی و استاد علوم قرانی حاج آقا شرف الدین و بازدید از کتابخانه نفیس ایشان ، زیارت مرقد علامه شیخ شوشتری رحمه الله علیه ، بازدید از آبشارهای تاریخی باستانی شوشتر، افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب و حضور در بین مردم در بخشی از بازار شوشتر از دیگر برنامه های امامی در شوشتر بود . 


 

۶ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۲۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |