اخبار

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان:

به مبحث دفاع مقدس در بعد زیرساختی و محتوایی در سند مهندسی فرهنگی توجه شود

به مبحث دفاع مقدس در بعد زیرساختی و محتوایی در سند مهندسی فرهنگی توجه شود
سردار شاهوارپور گفت: از آنجا که خوزستان خاستگاه دفاع مقدس است، در این سند باید مبحث دفاع مقدس، راهیان نور، یادمان‌ها، موزه اهواز و ... هم در بعد زیرساختی و هم محتوایی دیده شود.

سردار حسن شاهوارپور عصر امروز پنج‌شنبه (5 آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، در ارتباط با بحث تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی اظهار کرد: در این سند خوزستان باید متفاوت از کل کشور دیده شود چرا که یک سری برجستگي‌ها در این استان وجود دارد که لازم است به عنوان محورهای مهم در سندی که بناست تدوین شود مورد توجه قرار دهیم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: ما در خوزستان یک فرهنگ عمومی داریم که بخشی از آن با کل کشور مشترک و بخشی هم بر اساس فرهنگ سنتی اقوام و تنوعی که وجود دارد باید به عنوان یکی از موضوعات مهم در راستای همگرایی ملی در سند دیده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که خوزستان خاستگاه دفاع مقدس است، در این سند باید مبحث دفاع مقدس، راهیان نور، یادمان‌ها، موزه اهواز و ... هم در بعد زیرساختی و هم محتوایی دیده شود.

 

سردار شاهوارپور به مساله باورهای دینی اشاره کرد و ادامه داد: خوزستان دروازه ورود به کربلای معلی و عتبات عالیات است و در اربعین مردم خوزستان میزبان زائران حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه هستند از این رو این موضوع نیز به عنوان سندی ماندگار از محورهایی است که باید مورد توجه باشد.

 

وی تصریح کرد: بخش دیگری که باید به عنوان زیرساخت باورهای دینی مدنظر باشد، حوزه مساجد است ولی متاسفانه در این سند مساجد ما مغفول مانده و چیزی به نام ساخت و توجه به مساجد و مراکز زیارتی که از بخش‌ها و پایه‌های فرهنگ ماست در این سند دیده نشده و در عوض توجه به فرهنگسراها که آوردی از غرب است مورد نظر بوده است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان اضافه کرد: امروز هدف دشمن اماکن مذهبی همچون حرم امام رضا (ع)، شاهچراغ (ع) و حرم حضرت معصومه (س) است و این مراکز همچون خاری در چشم دشمن هستند چرا که می‌دانند شاکله فرهنگی ایران اسلامی از مراکز دینی برخاسته؛ لذا باید به این‌ها پرداخته شود.

 

۶ آبان ۱۴۰۱ ۰۶:۳۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |