اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

توجه به آموزش و پرورش از مسائل مهم در نقشه مهندسی فرهنگی کشور است

توجه به آموزش و پرورش از مسائل مهم در نقشه مهندسی فرهنگی کشور است
حجت‌الاسلام موسوی فرد نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از مباحث بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: از مسائل مهم در نقشه مهندسی فرهنگی کشور توجه به آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد عصر امروز پنجشنبه (۵ آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش حرم شاهچراغ شیراز اظهار کرد: در نهج‌البلاغه به مسأله ای مبنی‌بر اینکه چرا یک عده از انسان‌ها تا پایان مسیر همراهی نمی‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه همه عمل ما باید عبادت باشد ولی این عبادت نباید باعث منیت و انانیت ما شود بلکه باید ما را در مسیر بندگی قرار دهد افزود: به تعبیر بزرگان اهل معرفت، جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس از خود عبور و خود را از دنیای مادی رها کردند.

 

وی تصریح کرد: افرادی که در انقلاب کم آوردند به خاطر این است که در تمام دوران انقلاب به دنبال دنیای خود بودند و چون دنیاشان تأمین نشد باطنشان آشکار شد و خود را نشان دادند.

 

امام جمعه اهواز گفت: انقلاب اسلامی ایران ۴۳ سال در برابر همه سختی‌ها و دشواری‌ها استقامت کرده که می‌توان گفت ظرفیت انقلاب اسلامی هم برای این است که در مسیر بندگی و عبودیت قرار بگیریم.

 

وی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از مباحث بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: یکی از مسائلی که رهبری به آن توجه ویژه دارند بحث فضای مجازی است که اگرچه کاربردهای مثبت بسیاری دارد ولی امروزه تهدیداتی نیز ایجاد کرده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه خداوند هر نعمتی که به انسان می‌دهد هر چه آن نعمت والاتر و باارزش‌تر باشد خطرات بیشتری نیز دارد عنوان کرد: فضای مجازی نیز نعمت است به شرطی که انسان بتواند آن را خوب مدیریت کند.

 

وی با بیان اینکه از مسائل مهم در نقشه مهندسی فرهنگی کشور توجه به آموزش و پرورش است ابراز کرد: با توجه به اینکه وقایع اخیر عمدتا متوجه نسل نوجوان و جوان است نشان می‌دهد که بخش قابل توجه آن به آموزش و پرورش برمی‌گردد و از آنجا که آموزش و پرورش گلوگاه تربیتی است باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ما بنا داریم در این راستا بر سه لایه کار کنیم که شامل معلم، والدین و دانش‌آموزان است اذعان کرد: با توجه به اینکه تربیت دانش‌آموزان حدود ۱۳ سال با معلمان است باید به دانشگاه فرهنگیان توجه کرد و معلمان از مسیر این دانشگاه جذب آموزش و پرورش و تربیت نسل نوجوان شوند.

 

وی با اشاره به اینکه با این کار بسیاری از مشکلات حوزه آموزش و پرورش برطرف خواهد شد خاطر نشان کرد: تقاضا دارم در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی برای چند سال آینده صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: ۲ سال قبل سند اعتلای فرهنگی توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تنظیم شد و برای بومی‌سازی اسناد به تمام مراکز استانی ارسال و در این راستا جلسات متعددی با هیئت اندیشه‌ورز متناسب با زیست‌بوم منطقه‌ای ما تشکیل شد و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم که اگر این سند و برش استانی مهندسی فرهنگی را کنار هم ببینیم به نقطه مطلوبی راه پیدا می‌کنیم.

 

امام جمعه اهواز یاد آور شد: پیشنهاد می‌شود در عرصه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی، کارگروهی متشکل از نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

 

۶ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۰۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |