اخبار

امام جمعه همدان در نود وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان :

ظرفیت جوانان مورد غفلت قرار گیرد دشمن از آن استفاده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های جوانان باید به سمت مثبت، معنویت و نظام حرکت کرده و هدایت شوند، گفت: اگر این ظرفیت‌ها مورد غفلت قرار گیرد دشمن از آن استفاده می‌کند.
ظرفیت جوانان مورد غفلت قرار گیرد دشمن از آن استفاده می‌کند.

 نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان در روز شنبه مورخ اول آبان ماه 1401 برگزار گردید در این جلسه حجت‌الاسلام‌حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده محترم ولی فقیه، امام جمعه همدان و رییس شورای فرهنگ عمومی استان  با بیان اینکه استفاده درست از ظرفیت‌های جوانان نیاز به برنامه‌ریزی دارد، افزود: نباید از این نسل غفلت کنیم.

وی با اشاره‌ به اینکه باید فضاسازی برای جوانان ایجاد شود تا تنها محدود به فضای مجازی نباشند، عنوان کرد: اردوگاه‌ها باید مکانی با نگاه تربیتی و فرهنگی باشند که بخشی از آن مربوط به سخت‌افزار است و الگوهای متفاوتی برای آن داریم. 

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه همچنین نیاز به فضایی داریم که تولید محتوا در آن صورت بگیرد، مطرح کرد: باید فضای صمیمی برای گفتگو آماده شود و به صورت تخصصی دختران و پسران طراحی شود، علاوه بر این مربیان تخصصی برای این امر آموزش ببینند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اضافه کرد: اگر یک درصد از هزینه‌ای که الان برای آسیب‌های روزهای اخیر می‌دهیم را در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی هزینه می‌کردیم آسیب‌هایی که امروز به بیت‌المال رسیده را شاهد نبودیم‌. 

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی برای اردوگاه‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: متاسفانه ظرفیت‌های فرهنگی‌مان احتکار شده و اماکنی در شهر داریم که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود در حالی که این ساختمان‌ها می‌تواند برای مباحث فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با اشاره به‌ اینکه باید بستر را برای این امر فراهم کنیم و مکان‌هایی برای قشر جوان و نوجوان در نظر بگیریم، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اردوگاه‌ها مصوب شده و باید منابعی شناسایی شود تا اردوگاهها طراحی و مربیان تخصصی اردوگاه تربیت شوند.
۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹