اخبار

برپایی هفتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )

برپایی هفتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا : هرچند ما نمی توانیم به طور کامل فضای مجازی را کنترل کنیم اما می توانیم در این زمینه برخی تصمیمات را بومی سازی و شهرستانی کنیم.

هفتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا در روز چهارشنبه بیستم مهر در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار گردید. حجت الاسلام والمسلمین اسدالله رضوانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستانضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق (ع) با بیان این مطلب که جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، مهمترین جلسه بعد از جلسه شورای اداری در شهرستان می باشد، گفت: با توجه به حوادث اخیر کشور و فصل بازگشایی مدارس، موضوع دانش آموزان یک موضوع مهم است. ایشان با اشاره به بخشی از آیه دوم سوره مبارکۀ مائده که فرموده است: "وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى" بیان داشت: در حال حاضر اولین و مهمترین ِبرِّ، آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند که باید به آن اهمیت زیادی بدهیم و همۀ دستگاه ها باید در این زمینه، تعاون و همکاری داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب که فضای مجازی را یک قتلگاه معرفی کرده اند، اشاره نمود و اظهار داشت: هرچند ما نمی توانیم به طور کامل این فضا را کنترل کنیم اما می توانیم در این زمینه برخی تصمیمات را بومی سازی و شهرستانی کنیم. حجت الاسلام والمسلمین رضوانی در ادامه به موضوع راه اندازی یک نهضت روشنگری پرداخت و گفت: طبق آمار در اغتشاشات اخیر بیشترین دستگیر شدگان بین سنین 15 تا 20 سال و قشر نوجوان بوده اند که لازم است، ائمه جماعات و کارشناسان نهادهای مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی، دادگستری و... در زمانهای مختلف در مدارس حضور یافته و با زبان لین و خوب و به صورت کارشناسی شده، دانش آموزان را با توطئه های دشمنان آشنا سازند و به شبهات آنان پاسخ مناسب دهند.

۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۱۴