اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

زیست بوم فرهنگی سنگ بنای تحول خراسان جنوبی است

زیست بوم فرهنگی سنگ بنای تحول خراسان جنوبی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه زیست بوم فرهنگی سنگ بنای تحول خراسان جنوبی است، گفت: توسعه صنایع فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت هم مرزی می تواند در رفع محرومیت های این استان موثر باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ سید مجید امامی شب گذشته 1 آبان ماه  جاری در نشست با مسئولین کمیته های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی و فعالین جبهه فرهنگی استان، با بیان اینکه عوض شدن نگاه استان به خودش مهم ترین عنصر موثر در محرومیت زدایی یک منطقه است، گفت: باید ظرفیت تنوع قومی، فرهنگ مادی و علما مورد توجه قرار گیرد که می طلبد مجموعه فرهنگی و انقلابی خراسان جنوبی تصویر استان را عوض کنند. 

وی با تاکید بر اینکه زیست بوم فرهنگی سنگ بنای تحول استان است؛ گفت: توسعه صنایع فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت هم مرزی می تواند در رفع محرومیت موثر منطقه و استان باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه برنامه هفتم باید برنامه بازتولید عدالت در جمهوری اسلامی باشد، اظهار کرد: امید است بتوانیم در برنامه هفتم سمینار ویژه ای برای توسعه استان هایی مانند خراسان جنوبی برگزار کنیم تا نگاه مرکز به پیرامون به نگاه متوازن مبتنی بر عدالت فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری، دانشگاه و صنایع فرهنگی می تواند پیشران تولید و حرکت استان باشد، گفت: خراسان جنوبی محروم نیست؛ بلکه استانی فرصت خیز بوده که می طلبد ظرفیت هایی مانند موسیقی مقامی در قالب شخصیت امروز جوان انقلابی بازآفرینی شود.
۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۷