اخبار

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان مطرح شد:

فضای مجازی بر شکل گیری افکار عمومی تاثیرگذار است

فضای مجازی بر شکل گیری افکار عمومی تاثیرگذار است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت:با تأکید بر مجزا نبودن فضای مجازی و حقیقی گفت: فضای مجازی بر شکل گیری افکار عمومی تاثیرگذار است که نتیجه آن رخدادهای فضای واقعی است و این دو از هم جدا نیستند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مصطفی مرادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه به موضوع جهاد تبیین به‌عنوان یک وظیفه مهم نگریسته شود گفت: دشمنان با صرف هزینه‌های میلیارد دلاری در کشور ایجاد اغتشاش و آشوب کردند و در این راه از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده کردند و از ظرفیت سلبریتی‌های بین‌المللی نیز استفاده کردند. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: این مسائل و رویدادها نشان داد که جهاد تبیین در برخی جاها اعم از جامعه و دانشگاه‌ها عملیاتی نشده است و از سویی نیز صدا و سیما نیز برای ایجاد زمینه تضارب آراء و فضاسازی نیز وارد عمل نشد. 

وی، بر مجزا نبودن فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد و افزود: فضای مجازی بر شکل گیری افکار عمومی تاثیرگذار است که نتیجه آن رخدادهای فضای واقعی است و این دو از هم جدا نیستند. 

مرادی افزود: در جهاد تبیین از بد دفاع کردن از مبانی و توجیه کردن باید حذر کرد و باید توجه داشت که رفتار و تربیت مقدم بر زبان و بیان است. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نسل جدید را نیازمند شناخت بیشتر و فهم متقابل از مسائل در حوزه‌های مختلف  دانست و افزود: قبل از پاسخگویی به نسل جدید باید درآمیختن و هم‌فهمی با آنان اتفاق بیفتد تا آنها به این درک متقابل اعتقاد پیدا کنند و اگر جز این باشد، حل مساله به حمل مساله و تکرار حوادث منجر می شود.

۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |