اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان/دشمن در فقدان جهاد تبیین، با تحریف واقعیات وارد میدان می شود

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان/دشمن در فقدان جهاد تبیین، با تحریف واقعیات وارد میدان می شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه در فقدان جهاد تببین دشمن با تحریف حقایق وارد میدان می شود گفت: اغتشاشات اخیر ضرورت اهمیت جهاد تبیین را بار دیگر گوشزد کرد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ها قبل بر جهاد تبیین تاکید داشتند و ضرورت آن بارها یادآوری شده اند. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید براینکه  در فقدان جهاد تببین دشمن با تحریف حقایق وارد میدان می شود، ادامه داد: رهبری در تحلیل اغتشاشات سال ۱۳۹۶ فرمودند "مگس بر روی زخم می نشیند" یعنی ابتدا باید زخم را بهبود داد زیرا دشمن بیکار نمی نشیند و از هر دری وارد می شود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه اغتشاشات اخیر، ضرورت و اهمیت جهاد تبیین را بار دیگر گوشزد کرده است، اظهار داشت: تحریف از دسیسه‌های دشمن است و راه مقابله آن هم بیان مسائل برای جوانان و نوجوانان آتیه ساز ایران اسلامی است. 

حجت الاسلام مطیعی، توجه به تبیین به خصوص در آموزش و تربیت نسل جوان را ضروری دانست و افزود: معلمان نخستین گروه و افرادی هستند که در زمینه جهاد تبیین، رسالت شأن دارای اهمیت است و باید این قشر را نسبت به جهاد تبیین توجیه کرد. 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دشمنان در توطئه‌هایشان قصد دارند روایت‌هایی را در ذهن جوانان نهادینه کنند که واقعیت ندارد، افزود: در اغتشاشات اخیر، نمونه این تلاش‌های دشمنان و دروغ افکنی ها را شاهد بودیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، مطلوب جلوه دادن عنصری نامطلوب را دیگر ترفند دشمنان بیان و اضافه کرد: برای جوانان در وقایع اخیر مسائلی را جا انداخته بودند که واقعیت نداشت و این دسیسه دشمن است. 

مطیعی با بیان اینکه جنگ حق و باطل همیشه ادامه دارد و باید همیشه با جهاد تبیین وارد میدان شد، تاکید کرد: در واقع برای دشمنان گشت ارشاد و خانم امینی و حجاب بهانه است چرا که دشمنان اصل نظام اسلامی را نشانه گرفته‌اند. 

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه تبیین به درستی عمل نشده و یکی از ایراداتی که به ما باز می‌گردد همین کم توجهی به مقوله مهم تبیین از منویات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: وقتی میدان از تبیین و روایت‌ها خالی باشد، دشمن با تحریف حقایق وارد می‌شود و کار را دشوار می کند. 

وی با اشاره به دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور مبنی بر ایجاد فضایی برای مردم به منظور بیان مطالباتشان، گفت: باید چنین فضایی ایجاد شود و اعتراض و نقدها مشخص باشد. 

مطیعی در خصوص برگزاری نشست ها و کرسی های آزاداندیشی، افزود: صدا و سیما این نشست ها را به صورت مستقیم و یا برگزیده آن را برای استفاده عموم پخش کند. ‌

امام جمعه سمنان تاکید کرد: اصل جهاد تبیین مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و اشکال از ماست و به جهاد تبیین آن‌گونه که باید عمل نشده است.

۲۵ مهر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |