اخبار

بررسی راهکارهای تقویت تحکیم بنیان خانواده اولویت شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه

بررسی راهکارهای تقویت تحکیم بنیان خانواده اولویت شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه
هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه با موضوع بررسی راهکارهای تقویت تحکیم بنیان خانواده با حضور اعضاء شورا، در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه، حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد باسعادت حضرت محمّد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در خصوص دستور جلسه اظهار داشت : خانواده به عنوان نخستین پایگاه بسترساز رشد جسمی و روانی هر فرد نقش مؤثری در رشد جامعه دارد و استحکام بنیان‌های آن در پرتو رعایت ارزش‌های اخلاقی و آموزش و کسب مهارت‌های زندگی تحقق می‌یابد. از این رو هرگونه تهدید نهاد خانواده به منزله هشدار جدی برای سازندگی اجتماع در ابعاد مختلف است.

وی گفت : یکی از محیط هایی که انسان اغلب از آغاز تا پایان زندگی رابطه ای تنگاتنگ و سرنوشت ساز با آن دارد کانون خانواده است؛ بنابراین بایستی راهکارهای فرهنگی و درست و تخصصی در این حوزه ها برنامه ریزی گردد. بدون شک از جمله مهم ترین مهارت های زندگی خانوادگی، آشنایی نسبت به عوامل تحکیم بنیان خانواده و عمل براساس این مبانی است.

وی در ادامه گفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده باید آسیب شناسی طلاق، اعتیاد و بیکاری با ارائه راهکاری فرهنگی درست و تخصصی برنامه ریزی گردد تا بتوان از معضلات و بیکاری جوانان جلوگیری شود.

این جلسه پس از بحث و تبادل نظر همه اعضای شرکت کننده بهمراه مصوباتی به پایان رسید.

۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |