اخبار

برگزاری نشست کارگروه قانون گرایی و گسترس نظم و انضباط ذیل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

برگزاری نشست کارگروه قانون گرایی و گسترس نظم و انضباط ذیل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آموزش را از راههای گسترش فرهنگ عمومی دانست و گفت: برای آموزش می توان از روش های مختلف استفاده کرد و زبان هنر یکی از راههای تاثیرگذار برای توسعه فرهنگ عمومی در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در اولین نشست کارگروه قانون گرایی و گسترس نظم و انضباط ذیل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن جلسات دادگستری با تبربک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هماهنگی فعالیت نهادهای مختلف فرهنگی محوریت شورای فرهنگ عمومی را در دستور خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای انقلاب فرهنگی فعالیت می کند ادامه داد: در استان سمنان با برگزاری جلسات تخصصی کارگروهای علمی و مشورتی و راهبردهای این شورا راه اندازی شده که اسناد بالادستی از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری، دستورالعمل های فرهنگی دسته بندی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای پرداختن به موضوع مهم فرهنگ عمومی باید اولویت بندی شود که در استان سمنان با تدوین و تصویب ۱۸ راهبرد موضوعات مهم اولویت بندی شده است.
معاون فرهنگی و منابع انسانی اداره کل دادگستری استان سمنان و مسوول پیگیری راهبرد قانون گرایی و احساس امنیت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اولین موضوع که در قانون اساسی به ان پرداخته شده است موضوع قانون است گفت: فرهنگ قانون هم زاد با آغاز خلقت اجتماعی است و پیش شرط زندکی قانون است.
حجت الاسلام محمدقاسم عین الکمال افزود: در راهبرد ۱۶ این کارگروه که ذیل شورای فرهنگ عمومی است به ترویج فرهنگ قانون گرایی و احساس امنیت، تحقق انضباط اجتماعی وظیفه همگانی و تبیین ضرورت توجه به اثر تربیتی قانون اشاره و تاکید شده است.
معاون اداره کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر اینکه نقش دستگاهها باید در جلسات به موضوع ترویج قانون پذیری مورد تاکید باشد گفت: برای تحقق وظایف این راهبرد از متولیان امر آموزش از جمله رسانه، سمن ها و ... باید استفاده شود.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۰۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |