اخبار

دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» در خوزستان افتتاح شد

دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» در خوزستان افتتاح شد
آئین آغاز به کار دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» امروز با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

آئین آغاز به کار دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» امروز شنبه (۱۶ مهر) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد. 

 

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل اظهار کرد: امروز به جرات می‌توان گفت که جنگ در سبد مصرف هر کدام از ما و خانواده‌های ما است و درگیری بر سر این سبد مصرف است و اگر بتوایم این سبد مصرف را به درستی تعریف و مخلفات آن هم درست تعیین کنیم آن موقع پیروز این جنگ ما هستیم.

 

دبیر رویداد ملی زندگی اضافه کرد: اگر یک محله را در نظر بگیریم در این محله ۲۱ پایگاه اعم از هایپرمارکت، خانه بازی، آرایشگاه‌ها و ... وجود دارد که سبک زندگی غربی را ترویج می‌دهند ولی تعداد پایگاه‌هایی که سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌دهند بسیار کم است که می‌توان به مساجد و مؤسسات خیریه اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه ما باید هر چه سریع‌تر وارد این میدان شده و سبک زندگی اسلامی ایرانی خود را عرضه کنیم افزود: ما در حوزه نظری تولیدات زیادی اعم از کتاب، مقاله، سخنرانی و ... در مورد سبک زندگی اسلامی داریم ولی نتوانستیم آنها را به عمل تبدیل کنیم و داریم در این زمینه آسیب می‌بینیم.

 

مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان با اشاره به اینکه امروز کار ویژه کنشگران فرهنگی اجتماعی باید پرداختن به سبک زندگی باشد تصریح کرد: ما ۱۵۰ کنشگر سبک زندگی داریم که توانسته‌اند در حوزه عمل ایده داشته باشند که از آنها دعوت شده گرد هم جمع شوند تا زمینه‌ای برای هم‌افزایی و به اشتراک گذاشتن ره‌یافت‌ها، تولیدات و اثرات در این حوزه باشد.

 

وی ابراز کرد: این کنشگران ۲۲ و ۲۳ مهر مصادف با دهمین سالگرد بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در لانه جاسوسی سابق آمریکا که نقطه کانونی درگیری ما با سبک زندگی غربی، گردهم جمع می‌شوند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ترویج سبک زندگی در جامعه ایرانی، اسلامی و بین‌المللی طرح و برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی‌اصل عنوان کرد: در این رویداد ۲ موضوع را دنبال می‌کنیم که یکی چرخه «ایده‌یابی تا مصرف» است و کنشگر می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند که ما کارگاه‌های مفصلی با حضور کارشناسان ایده‌سازی و فروش برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: دومین موضوع این است که کنشگر ایده‌ای دارد ولی مورد حمایت نهادهای حاکمیتی قرار نمی‌گیرند، در صورتی که تمام نهادهای حاکمیتی به خصوص فرهنگی، ساز و کار قانونی برای حمایت دارند؛ از این رو چرخه‌ای را به نام چرخه «تهدید تا فرصت» با محوریت تقویت روحیه مطالبه‌گری مطلوب و آشنایی با ظرفیت‌های قانونی در قالب کارگاهی تعریف کرده‌ایم.

 

دبیر رویداد ملی زندگی با بیان اینکه خروجی این رویداد ایده‌های عملیاتی برای پایگاه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی در محلات است تاکید کرد: این رویداد هر ساله برگزار می‌شود و در تلاش هستیم هر سه ماه به صورت تخصصی یک نشست با فعالان خانواده، فعالان توسعه مهارت‌های فردی و فعالان اجتماعی برگزار کنیم.

 

مجید منادی نیز با اشاره به اینکه این رویداد توسط مجموعه‌ اندیشکده سبک زندگی برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: رویداد ملی زندگی در بحث اهمیت تبیین، ترویج و پیاده‌سازی و آشناسازی نسل جوان در موضوع سبک زندگی اسلامی فعالیت می‌کند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکی از برنامه‌های جدی این اداره‌کل را حمایت از جریان‌های مردمی و همراهی با آنها دانست و اذعان کرد: مجموعه اندیشکده سبک زندگی یک مجموعه کاملا مردمی است و نهادهایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری تنها نقش حامی این رویداد را دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه میراث متولی برگزاری این رویداد است و در روزهای گذشته پوستر آن در تهران نیز رونمایی شد، اما از آنجایی که ریشه این اتفاق در خوزستان است، این نشست نیز در اهواز برنامه ریزی شد.

 

منادی با بیان اینکه ما باید به سراغ مجموعه‌هایی برویم که دارای ایده و طرح هستند و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم یاد آور شد: این رویداد یک دبیرخانه دائمی در استان خوزستان خواهد داشت و قرار است برنامه‌های متعددی در طول سال داشته باشد چرا که سبک زندگی ایرانی اسلامی مساله آینده و راهبرد ما است.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |