اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه علمی که ابزاری برای رشد و تعالی انسان باشد و بتواند انسان را به خداوند متعال نزدیک کند ارزشمند است گفت: معلمان تا مقطع متوسطه با فرزندان ما سروکار دارند بنابراین رسالت آنها در تعلیم و تربیت بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی‌فرد امروز دوشنبه (18 مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با بیان اینکه در اسلام نگاه به علم به عنوان ابراز است نه هدف و ارزش اظهار کرد: علم بعد از وابستگی دارای ارزش می‌شود در غیر این صورت ارزشی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه علمی که ابزاری برای رشد و تعالی انسان باشد و بتواند انسان را به خداوند متعال نزدیک کند ارزشمند است و تمام اهتمام انقلاب اسلامی نیز همین بوده افزود: بالاترین علم، توحید است ولی اگر این علم ما را به خداوند نزدیک نکند، علم نیست بلکه جهل است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریانات اخیر در کشور تصریح کرد: در روایات آمده از فتنه فرار نکنید چرا که فتنه زمینه رشد است و اگر همراه با تقوای الهی بوده و اتکای انسان به خداوند متعال باشد، طبیعتا فتنه می‌تواند زمینه رشد و تعالی انسان باشد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در طول سال‌های انقلاب همیشه با فتنه مواجه بودیم اضافه کرد: کسانی که به خیابان‌ها آمدند عمدتا بین سنین 16 تا 30 سال هستند و این تلنگری برای کسانی است که مسئولیت فرهنگ‌سازی جامعه را بر عهده دارند.

 

وی عنوان کرد: معلمان، اساتید دانشگاه، حوزویان، پدران و مادران و هر کسی که مسئولیت فرهنگ‌سازی دارد باید توجه کند امروزه نسلی شکل گرفته که قبل از انقلاب را ندیده است، از این رو باید بررسی شود که از کجا غفلت کردیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه هدف دشمن تجزیه ایران و تقسیم آن به پنج کشور است تا بتواند راحت‌تر، آن را تحت استعمار خود قرار دهد ابراز کرد: امروزه فضای مجازی بلای جان فرزندان ما شده و این در حالی است که در خیلی از کشورها استفاده از فضای مجازی محدودیت دارد.

 

وی با اشاره به رسالت معلمان در تعلیم و تربیت تاکید کرد: نزدیک به دو سوم معلمان ما تا سه سال آینده بازنشسته می‌شوند از این رو باید توجه داشت که معلمانی متعهد و فرهیخته را جایگزین کنیم که گره‌های ذهنی آنها باز باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: معلم از دوره پیش‌دبستانی تا مقطع متوسطه با فرزندان ما سروکار دارد و بعد فرزندان در اختیار دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قرار می‌گیرند؛ بنابراین رسالت معلمان در تربیت فرزندان بسیار سنگین و مهم است.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه جلسات باید خروجی داشته و اثرگذار باشد نه اینکه تنها تعدادی مصوبه تصویب شود و کسی به آن عمل نکند یاد آور شد: اهمیت نظم و نماز اول وقت از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت‌الاسلام سید مجتبی تاجگردون نیز با تشریح و چگونگی تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و اهمیت شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم در این شورا، مساله نظام تعلیم و تربیت است.

 

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: نظام تعلیم و تربیت در چهار بعد دنبال می‌شود که شامل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، آموزشگاه‌ها و مؤسساتی که در سطح استان فعالیت می‌کنند، حوزه‌های علمیه است.

 

وی ابراز کرد: در این جلسات ضمن احصای مسائل فرهنگی آموزشی، نسبت به ارائه طرح‌هایی برای برون‌رفت از چالش‌ها و راهکارها اقدام می‌شود و مصوبات آن از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و لازم‌الاجرا می‌شود.

 

ناصر چنانی جانشین دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان دستورجلسه این شورا مبنی بر بررسی نظام تعلیم و تربیت در استان، مصوبات و پیشنهاداتی از جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه داد.

 

در این نشست مصوب شد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در رابطه با ایجاد خانه گفتگو برای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جهت بازکردن گره‌های دهنی آنها با استفاده از افراد توانمند در تحلیل در استان اجرایی و همچنین کمیته‌ای در رابطه با احصای نظام در بحث دانشگاه‌ها تشکیل شود.

 

۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |