اخبار

نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس برگزار شد

نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس برگزار شد
نشست نود و یکم شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
نشست نود و یکم شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان قدس ضمن عرض خیرمقدم به اعضا و تسلیت ایام ماه صفر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های بزرگمردانی است که به دفاع از ایران اسلامی پرداختند و نگذاشتند ذره ای از خاک ایران نصیب دشمن شود.

غلامرضا آبکار به ارائه گزارشی از اجرای مصوبات نشست های 6 ماهه ابتدای سال  1401 پرداخت و افزود: در این مدت مصوبات خوبی  داشته ایم که 70 درصد آنها اجرایی شده اند. وی به بومی سازی و تدوین شیوه نامه خرید کتاب در شهرستان، تدوین منشور عفاف و حجاب و تشکیل کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای درست شیوه نامه، جمع آوری پیشنهاد اعضای شورا برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه، تدوین منشور استفاده از پارک ها و بوستان ها و... به عنوان مصوبات اجراشده این شورا در 6 ماهه اول سال اشاره کرد.

آبکار همچنین از طرح تحفیظ فاطمی و تربیت 110 قاری قرآن، به عنوان مصوبات اجرا نشده شورا در این دوره نام برد و خواهان اجرای آن از سوی کمیته مسئول اجرا شد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس ضمن تشکر از اعضای شورا به جهت شرکت منظم در جلسات و تبریک فرارسیدن سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: ذهن و قوای جسمانی و نیروی کار شما به ویژه شورای تأمین که در راه خدمت به مردم تلاش می کنید، قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه امروز تمرکز دشمن برای حمله به ارزش های دینی، فرهنگی و انسانی کشور است، تأکید کرد: این رفتارها  همه نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد که دشمنان خود را به زانو درآورده است.

وی افزود: اقتدار رئیس جمهور ایران در سخنرانی در سازمان ملل و درخواست انتقام قاتلان سردار سلیمانی، دشمن را عصبانی می کند.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: امروز جامعه هدف دشمنان ایران، نسل نوجوان و جوان هستند و مسئله شناسی متولیان فرهنگ هم باید متوجه همین نسل باشد.

جوکار به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: باید نقشه شهرستانی را زودتر از استان آماده کنیم تا آسیبها و مشکلات منطقه خود را در نقشه استانی جای دهیم.

وی به تدوین برنامه هفتم پیشرفت کشور با افق 5 ساله اشاره کرد و افزود: همه ادارات و نهادها، چشم انداز 5 ساله اداره مربوطه را با اولویت زیرساخت فرهنگ و رویکرد کودک و نوجوان و جوان و کلا خانواده احصائ کرده و آن را جهت تدوین نقشه مهندسی شهرستان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال نمایند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری هم در این نشست ضمن تسلیت ایام ماه صفر و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بر لزوم حفظ و حراست ادارات و اموال دولتی تأکید کرد.

عذیری از مسئولین ادارات جهت شرکت در راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از اغتشاش گران و هتاکان به کتاب آسمانی در روز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه دعوت کرد.

جانشین سپاه شهرستان با تسلیت ایام ماه صفر و تبریک فرارسیدن سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: برنامه های پیش بینی شده هفته دفاع مقدس باشکوه در شهرستان برگزار خواهد شد.

حیدری از گلباران قبور شهدا ، برگزاری مراسم گرامیداشت و عصر شعر دافاع مقدس به عنوان برنامه های این هفته یاد کرد و افزود: از اعضای شورا برای شرکت در مراسمات دعوت می شود.

در این نشست تعدادی از اعضا به ارائه نظرات خود پرداختند و مصوب شد اعضای شورا پیشنهادات خود را برای تهیه نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان با مهلت 10 روزه جهت ارسال به استان به دبیرخانه شورا ارسال نمایند. 

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |