اخبار

برگزاری ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رباط کریم

برگزاری ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رباط کریم
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان رباط کریم، نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا بیست و هشتم شهریورماه در دانشگاه پیام نور رباط کریم برگزار شد.
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان رباط کریم، نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا بیست و هشتم شهریورماه در دانشگاه پیام نور رباط کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام و المسلمین ترابی رئیس جلسه و  امام جمعه رباط کریم ضمن سلام و خیرمقدم و تسلیت و تعزیت ایام اربعین حسینی افزود: همزمان با اربعین شهادت مظلومانه ابا عبدالله الحسین(ع) و خاندان و اصحاب گرامی آن حضرت، که کاروان اسیران نینوا با عزت و سربلندی و با موفقیت در جهاد تبیین برای زیارت مزار شهدا به کربلا بازگشتند، میلیون ها نفر از دلدادگان حسینی به سوی آن مضجع شریف و نورانی حرکت کردند و شکوه و عظمت بی نظیر را در عراق رقم زدند که بیش از 21 میلیون زائر از 80 کشور جهان در کربلای معلی حضور یافتند و بزرگترین اجتماع و راهپیمایی در طول تاریخ بشریت را شکل دادند و پیام شهدا را در هزاره سوم به گوش جهانیان رساندند.

حجت الاسلام ترابی در سخنانش تنها راه نجات بشریت را تداوم راه ابا عبدالله الحسین(ع) برشمرد و افزود: که این راهپیمایی  اوج همگرایی دینی، عشق حسینی و شکوه مبارزه با باطل بود و بزرگترین اجتماع بشری که حضرت آقا از آن به عنوان معجزه حسینی نام برد که برای آن هیچ قدرتی غیر از خدا دخیل نبوده است که موجب رعب و وحشت و ترس در دل دشمنان شد و باعث اقتدار شیعه و اسلام شد.

امام جمعه رباط کریم اربعین را فرصت خوبی دانست تا همه دلدادگان همه ساله با راه دین و آرمان های دین تجدید میثاق کنند. شهرستان رباط کریم نیز در اربعین حسینی با برپایی چندین موکب و ایستگاه صلواتی در کربلا و نجف خوب درخشید و منشا آثار و برکات خوبی بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی  در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس قرار داریم که فرصت مغتنمی است که تکرار آن نباید باعث کاهش ارزش این فرصت شود. استفاده صحیح  و به جا از این فرصت ها باعث موفقیت ما می شود و اگر فرصت سوزی شود در رسیدن به اهداف ناکام می مانیم. در این ایام باید حماسه و دلاوری های ملت ایران در آن 8 سال جنگ نابرابر که دشمن تمام توان خود را بکار بست  تا ندای ملت ایران را در نطفه خاموش کند ولی با نقش آفرینی ملت غیور کشورمان و با رهبری امام خمینی(ره)، باعث شد تا دشمنان شکست بخورند و ما پیروز شویم . ایام دفاع مقدس درس ها، عبرت ها و دستاوردهایی بسیار بزرگی داشت که باید مورد توجه قرار گیرند چرا که رزمندگان، شهدا، جانبازان، ایثارگران نقش و وظیفه شان را به خوبی انجام دادند و از نوامیس و خاک وطن دفاع کردند تا ما سربلند و سرفراز شویم و امروز ما که بعد از جنگ قرار گرفتیم وظیفه ما همان رسالت زینبی است که بزرگترین درس اربعین حضور در جهاد تبیین است ما باید دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس را به نسل جنگ ندیده مان منتقل کنیم که این هفته فرصت تبیین این ارزش ها و دستاوردهاست. جهاد تبیین بسیار مهم است که اگر نبود نهضت عاشورا شکست می خورد و حماسه ی زینبی را فقط با حماسه ی حسینی می شود مقایسه کرد. ما باید در این حوزه تبیین کار و تلاش فراوان نماییم تا در روز قیامت پاسخگو خون شهدامان باشیم چرا که ما بر سر سفر ه ایی هستیم که شهدا پهن کرده اند.

در ادامه این نشست دکتر صبوری رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان ضمن خیرمقدم به معرفی این دانشگاه که از سال 1382 تاسیس شده و تاکنون بیش از نه هزار فارغ التحصیل در رشته های کارشناسی و بیش از هفتصد فارغ التحصیل در رشته های کارشناسی ارشد داشته است این دانشگاه دارای 27 رشته کارشناسی، 6 رشته ارشد و در حال راه اندازی رشته دکترا می باشد.

صبوری تاکید کرد از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و از همه دستگاههای اجرایی شهرستان تقاضا داریم تا در حل مسائل و مشکلات این دانشگاه که شامل، کمبود فضای آموزشی، عدم وجود وسایل حمل و نقل عمومی برای دانشجویان به محل دانشگاه،  فضاسازی و محوطه سازی اطراف دانشگاه، نبود سالن اجتماعات ما را کمک و یاری نمایید.

در ادامه حسینی رئیس آموزش و پرورش در خصوص برنامه ها و فعالیت های کمیته آموزشی و تربیتی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گزارشی را ارائه و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان برای تبیین جرم و جرائم با حضور کارشناسان و حقوقدانان، اعزام دانش آموزان به راهیان نور(مناطق غرب و جنوب)، برپایی نمایشگاهی از پوشاک ایرانی و اسلامی همزمان با بازگشایی مدارس، اجرای طرح شهید سلیمانی(ورزشی) و طرح شهید خرازی(استفاده خانواده ها از فضاهای ورزشی) و... از جمله برنامه های در دستور کار این کمیته می باشد.

همچنین سرهنگ شهیری مسوول کمیته اجتماعی این شورا نیز به تشریح برنامه ها و فعالیت های این کمیته در راستاهای کاهش آسیب های اجتماعی همچون؛ طلاق، اعتیاد، بدحجابی، تکدی گری، بیکاری، اعتیاد و .... که همانند آسیب های طبیعی می تواند مخرب باشد  پرداخت و افزود: برنامه های همچون پژوهش های اجتماعی در سطح محلات جهت احصاء مسایل و آسیب ها  و راهکارهای درمانی، ارتقای دانش شهروندی، آموزش ها و مهارت های ویژه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان، راه اندازی هیات اندیشه ورز با حضور افراد صاحبنظر، اماده سازی و سرمایه گذاری زیر ساخت ها منجمله گرمخانه هایی با کارایی آموزشی، راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد ویژه افراد کم سن، ایجاد تسهیلات ازدواج آسان و صندوق های قرض الحسنه و حمایت از طرح های بوم گردی، جشنواره های فرهنگی بومی در حال اجرا و برنامه ریزی می باشد.

فرمانده سپاه همچنین با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس برگزاری رژه های حماسی، گلباران مزار شهدا، برنامه فرماندهان شهید، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، 20 رویداد فرهنگی، ورزشی و رزمی با رویکردهای جدید همچون؛ قهرمان شهید، دانشگاه ایثار، اکرام حسنی،آبروی محله، حلقه وصل، بهشت گردی، قاب ماندگار و ....از جمله برنامه های این ایام عنوان نمود.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |