اخبار

پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک برگزار شد

پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک برگزار شد
پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با حضور امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با حضور امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک، پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قرچک روز چهارشنبه  16 شهریور ماه با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

 در ابتدای جلسه حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ضمن خیر مقدم خدمت اعضای شورا بیان داشت؛ برکات ماه محرم و صفر در تقویت روحیه دینی و اعتقادی جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

ایشان در خصوص اجرایی شدن دستورالعمل نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیان داشت : با نگاه به نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید زمینه سازی ابلاغ این دستور العمل را برای ادارات قرچک به صورت برش های استانی و شهرستانی انجام دهیم تا بتوانیم با تشکیل کمیته های مختلف و احصاء مسائل و مشکلات فرهنگی، در راستای تحقق این سند فرهنگی حرکت داشته باشیم.

 حجت السلام اسماعیلی خاطر نشان ساخت: اینکه ما بتوانیم در این ایام اربعین که حب اهل بیت(ع) در جامعه به بالاترین حد می رسد، با اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی به این شور و شعور همانند همه مردم همراه شویم خودش برکت است و می طلبد حقاً همه پای کار بیایم و عظمت این اربعین را برای عموم مردم معرفی کنیم.

اسماعیلی بیان داشت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و با توجه به مشکلات اقتصادی مردم زمینه سو استفاده برخی کاسبانی را که در این موقعیت صرفاً به فکر گران فروشی و تنش افزایی در بازار هستند را از بین ببریم.

وی سپس با تأکید به نظارت بیشتر بر قیمت ها بیان داشت: امیدورایم با تشدید نظارت بر اصناف و انجام بازرسی های دوره ای بخش اعظمی از نابسامانی های قیمت اجناس در شهرستان قرچک حل و فصل شود.

 در ادامه علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی بیان داشت: جلسات و مقدمات لازم برای حضور پر شور مردم در مراسمات اربعین حسینی و همچنین پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار شده است و خوشبختانه هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی قرچک در این زمینه به عمل آمده است.

وی سپس ضمن تأکید بر نظارت بیشتر بر اصناف سطح شهرستان بیان کرد: نظارت ها باید مستمر و بازدارنده باشند و این نظارت ها باید به صورت میدانی و سرزده صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از برنامه های دستگاه  مطبوع خود را در خصوص برنامه های اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس بیان کردند.

 گفتنی است؛ در پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قرچک مصوب شد ضمن ابلاغ کتبی آیین نامه اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ادارات قرچک پس از تشکیل کمیته ها و احصاء مسائل فرهنگی در جلسه آتی در خصوص تصویب و اقدامات لازم در این خصوص تصمیم گیری شود.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۵
صادق محمدزاده |