اخبار

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با مشاور استاندار در امور روحانیت

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با مشاور استاندار در امور روحانیت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با مشاور استاندار در امور روحانیت به تبیین اهمیت و عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان سمنان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشست با حجت الاسلام سیدجعفر شاهچراغی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در ریل گذاری مباحث فرهنگی در جامعه گفت: شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه به صورت ماهیانه برگزار و در آن مباحث و مسایل فرهنگی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، تدوین و تصویب راهبردهای 18 گانه شورای فرهنگ غمومی استان سمنان را مهمترین اقدام بیان کرد و اظهار داشت: این راهبردها با توجه به رهنمودها و تاکیدهای مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی در کارگروه علمی مشورتی با حضور کارشناسان و صاحبنظران تدوین و در نهایت به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان سمنان رسیده است.

وی این راهبردها را در بخش های مختلف دانست و افزود: این راهبردها در حال حاضر مبنای کار شورای فرهنگ عمومی استان سمنان است و هر راهبرد توسط دستگاه مرتبط و کارگروه در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست همچنین گزارشی از فعالیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارائه و فعالیت این کانون ها را تبیین کرد.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت نیز در این نشست بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این استان تاکید کرد و فعالیت این کانون ها را در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد بسیار مهم و تاثیرگذار خواند.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |