اخبار

امام جمعه اهواز:

حضور به موقع امت اسلامی در میدان بار دیگر دشمنان را ناامید کرد

حضور به موقع امت اسلامی در میدان بار دیگر دشمنان را ناامید کرد
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه حضور به موقع امت اسلامی در میدان بار دیگر دشمنان را ناامید کرد گفت: مردم خوزستان نیز ثابت کردند که معتقد به ولایت هستند.

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز جمعه (۸ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به اهمیت خانواده در اسلام اظهار کرد: بنای اصلی رفتارهای اصلی ما در خانواده است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان سبک زندگی اسلامی را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری دانست و افزود: سبک زندگی اسلامی در سه لایه و سطح است که اولین سطح آن مقیاس خرد و جزیی بوده و مربوط به فرد است؛ سطح دوم که اهمیت بیشتری دارد در مقیاس جامعه است و در قبال مطالبه اجتماعی است و بحث سبک زندگی اجتماعی و تکامل اجتماعی در این سطح دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دنیای غرب و سکولاریسم مسائل بسیاری را پیش روی ما قرار می‌دهد که بعد از مواجه با آن به دنبال حل آن هستیم اضافه کرد: امام فرمودند نبض زمان باید در دست حوزه‌های علمیه باشد تا بتواند خوراک این سه مرحله را آماده کند.

 

امام جمعه اهواز همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) تاکید کرد: سوره یوسف سوره اهل بیت (ع) است و اگر می‌خواهیم مردم را به مهدویت دعوت کنیم باید با این سوره آشنا کرد.

 

وی با اشاره به غیبت امام عصر (عج) تصریح کرد: بیش از هزار سال از غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد و ما از چهره، صدا و وجود مقدسشان بی‌بهره هستیم که این امر به خاطر آشکار شدن قدر و قیمت امام است و امروز مردم قدر غیبت را می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در خصوص مسائل اخیر در کشور عنوان کرد: در مسائل اخیر، یک مساله فرهنگی به دلیل گفتمان داخلی ضعیف و فضاسازی رسانه‌ای خارجی قوی از یک رویه فرهنگی خارج و وارد فاز تسویه حساب‌های سیاسی و امنیتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این حادثه به یک عملیات ترکیبی و جنگ شناختی مبدل شد ابراز کرد: در این میان عده‌ای از جوانان به دلیل برخی جوسازی‌ها از سوی برخی افراد و کشورها فریب خوردند و به خیابان‌ها آمدند اما حضور به موقع امت اسلامی در میدان بار دیگر دشمنان را ناامید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه مردم خوزستان نیز ثابت کردند که معتقد به ولایت هستند یاد آور شد: اگر در خوزستان زمینه اشتغال جوانان را فراهم و مشکلات را برطرف کنیم یقین بدانید هیچ فرقه و گروهی عزم مردم این استان را از بین نمی‌برد.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |