اخبار

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای شورا با دستورجلسه ارتقاء سواد رسانه‌ای با ارائه راهکارهای برنامه های آموزشی فضای مجازی دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار گردید

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی برگزار گردید

استاندار آذربایجان غربی دریکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار نمود: باید از ظرفیتهای آموزشی برخی از نهادها در سطح ملی و استانی برای آموزش سواد رسانه ای به مدیران و مردم استفاده شود.
یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی برگزار گردید
یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان(سومین جلسه در سال جاری) با حضور نماینده محترم ولی فقیه ( رئیس شورا)، استاندار آذربایجان غربی (نایب رئیس شورا)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی(دبیرشورا) وسایر اعضای جلسه صبح روز شنبه با دستورجلسه ادامه مباحث جلسه قبلی مربوط به ارتقاء سواد رسانه‌ای با ارائه راهکارهای برنامه های آموزشی فضای مجازی دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید سلیمانی استانداری تشکیل گردید.
 

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان (سومین جلسه در سال جاری) با حضور نماینده محترم ولی فقیه ( رئیس شورا)، استاندار آذربایجان غربی (نایب رئیس شورا)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی(دبیرشورا) وسایر اعضای جلسه با دستورجلسه ادامه مباحث جلسه قبلی مربوط به ارتقاء سواد رسانه‌ای با ارائه راهکارهای برنامه های آموزشی فضای مجازی دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید سلیمانی استانداری تشکیل گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای شورا با دستورجلسه ادامه مباحث جلسه قبلی مربوط به ارتقاء سواد رسانه‌ای با ارائه راهکارهای برنامه های آموزشی فضای مجازی دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار گردید با اشاره به اهمیت فضای مجازی در استان و کشور، افزود: متاسفانه حوزه فضای مجازی، متولی مشخصی نداشته و باید از ظرفیت دستگاههای مرتبط برای مدیریت این حوزه استفاده شود.

وی استفاده از زیرساخت های موجود برخی از دستگاهها چون نرم افزار شاد آموزش و پرورش برای آگاه سازی جامعه درخصوص فضای مجازی را ضروری دانسته و تاکید کرد: از ظرفیت های آموزشی برخی از نهادها نیز در سطح ملی و استانی برای آموزش سواد رسانه ای به مدیران و مردم استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر احصاء اولویت های فرهنگی استان، افزود: دستگاههای متولی براساس اولویت های فرهنگی، تولید محتوا کرده و محتوای تولیدی را با ابزارهای مختلف به جامعه ارائه کنند.

 معتمدیان اجرای تصمیمات شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بسیار مهم اعلام کرده و گفت: در حوزه های مختلفی چون ساماندهی موضوع عفاف و حجاب در جامعه و مبارزه با اعتیاد، کاستی هایی وجود دارد که اهتمام جدی دستگاههای متولی جهت مدیریت فرهنگی این حوزه ها ضروری است.

 وی در پایان، بازگشایی مرز تمرچین برای عبور زائران عتبات عالیات را یک ظرفیت فرهنگی معرفی کرده و افزود: دستگاههای متولی حوزه فرهنگی استان برای استفاده از ظرفیت تردد زائران داخلی و بخصوص کشورهای همسایه از مرز تمرچین برنامه ریزی ویژه داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نیزدر جلسه شورای فرهنگی عمومی استان افزود: حد و اندازه تبلیغات در پیوست فرهنگی باید لحاظ شود و نباید اجازه داد تا این تبلیغات با هر عنوان و تصویری به صورت گسترده در سطح شهر منتشر شود.وی با تاکید بر اینکه غفلت از پیوست فرهنگی، آسیب‌های جدی به بدنه جامعه وارد می‌کند، افزود: با پیوست فرهنگی می‌توان به معضلات مختلفی همچون عملکرد و تبلیغات موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور ورود کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین افزود: وقتی ظرفیت دانشگاه‌های داخلی خالی است، چگونه می‌توان بر روی تبلیغات گسترده اعزام دانشجو برای تحصیل به خارج از کشور چشم پوشید؟امام جمعه ارومیه در ادامه با تاکید بر پیگیری تدوین سند توسعه فرهنگی، افزود: مقدمات این سند فرهنگی باید آماده و به سرانجام برسد و دستگاه‌های متولی به نقش محوری خود در ایجاد این سند عمل کنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با قدردانی از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری دهه اول محرم در استان، یادآور شد: لازم است تا یک آسیب شناسی کارشناسی نیز از زمان، مکان و محتوای بعضی مراسم‌های برگزار شده در این ماه به عمل آید.

 وی توجه و رسیدگی به برگزاری برخی اردوهای مختلط، فعالیت بلاگرهای فضای مجازی، اجاره خانه باغ‌ها برای برگزاری مراسم جشن مختلط و سالن‌های ورزشی غیرمجاز در استان نیز تاکید کرده و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید راه‌کارهای قانونی لازم برای برخورد با این معضلات را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان، فعالیت شورای مجازی استان را ضروری دانسته و افزود: مدیریت فضای مجازی و تولید محتوای اثرگذار در این‌ محیط باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

 

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۳
پایگاه خبری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استانآذربایجان غربی |